Повдигането на завесата за амбициозното трето действие на Netflix

Компанията, започнала с изпращане на DVD по пощата, покори американския пазар за видео стрийминг. Какво следва?

Докато локдауните се появяваха един след друг миналата година, хората се надпреварваха да се запасят с всичко необходимо за оцеляването у дома: храна, лекарства и абонамент за Netflix. През първата половина на 2020 г. стрийминг гигантът регистрира 25 млн. нови абонати в световен мащаб - два пъти повече от регистрираните за същия период година по-рано. Благодарение на зрителите, изчакващи на дивана края на пандемията, "Зараза", бедствения филм от 1995 г., влезе в топ 10 на най-гледаните в Netflix.

Но Netflix зацикли днес, когато световните икономики постепенно отварят отново. На 20 юли платформата обяви 1.5 млн. новорегистрирани клиенти между април и юни, с 85% по-малко спрямо година по-рано. В Америка и Канада, където пазарът е наситен и конкурентите се множат, общият брой абонати е намалял с 430 хил. Цената на акциите на Netflix, която скочи с близо 50% през първата половина на 2020 г., едва се е повишила през последната година (и спадна с 3% на 21 юли).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал