Инвестирали сме над 4 млн. евро в мелницата в София

Илия Велков, управляващ директор на "ГудМилс България"

Инвестирали сме над 4 млн. евро в мелницата в София
Инвестирали сме над 4 млн. евро в мелницата в София

Визитка

Илия Великов заема различни позиции в сектора на бързооборотните стоки от 1998 г. През 2011 г. се присъединява към екипа на "ГудМилс България" ЕООД, като от 2015 г. е управляващ директор на компанията, а от 2017 г. активно участва и в управлението "ГудМилс Румъния".

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Илия Великов заема различни позиции в сектора на бързооборотните стоки от 1998 г. През 2011 г. се присъединява към екипа на "ГудМилс България" ЕООД, като от 2015 г. е управляващ директор на компанията, а от 2017 г. активно участва и в управлението "ГудМилс Румъния".

Вашата компания, която произвежда популярната марка висококачествено брашно "София Мел", става на 35 години. С какви новости посрещате юбилея?

35 години в мелничарския бизнес не са много, но за бизнеса в България са солидни години, години, изпълнени с много предизвикателства, трудни решения и най-важното - с успехи, за да се стигне дотук. Посрещнахме юбилея с няколко нови продукта в портфолиото на "София Мел" - пица тип 00, изцяло обновени миксове за хлебопекарна в разфасовки от 0.5 kg и най-модерния ни продукт - микс брашно от лимец и пшеница.

Колко са направените фирмени инвестиции през последните пет години и какъв е ефектът от тях?

- За последните години сме инвестирали малко над 4 млн. евро в мелницата в София. Голяма част от тези инвестиции са за подобряване на работната база, увеличаване на производителността, намаляване консумацията на енергия и опазване на околната среда. Тези инвестиции ни помогнаха в един свиващ се пазар да запазим обемите си и дори да растем.

Как гарантирате качеството на произвежданите продукти?

- Контролът при суровините и производствения процес е от ключово значение за постоянно високото качество на произвежданите ни брашна, но повече може да видите, като сканирате QR кода или посетите този линк: https://bit.ly/3wytTL6.

Какви действия предприема компанията в посока "зелена икономика"?

- Преди време направихме две големи инвестиции в тази посока - изцяло обновено разтоварище, което свежда праховото замърсяване при разтоварване на пшеница до 0, и изцяло обновена сграда на мелницата и склада за готова продукция, което намалява значително използването на електроенергия. Имаме и още няколко проекта, които ще се реализират в близко бъдеще - затваряне на помещението за товарене на насипни брашна и изграждане на нова офисна сграда и демонстрационен център чрез съществуващите най-модерни енергоспестяващи практики.

Как се отрази корона кризата на работата на вашата компания? Ще промени ли тя инвестиционните ви планове?

- Корона кризата за нас беше балансирана. Част от бизнеса ни, обвързан с хотели и ресторанти и големи производства, беше почти стопиран или се движеше на много ниска скорост. За сметка на това бизнесът ни с потребителски опаковки се повиши изключително много и на моменти не ни достигаше производствен капацитет. За следващите четири години ще инвестираме допълнително около 3 млн. евро в модернизация на мелницата и демонстрационен център.

Каква е прогнозата ви за развитие на компанията през следващите пет години?

- От 2011 г. компанията се развива изключително стабилно, без големи промени през годините. В средносрочен план се стремим да запазим тази стабилност, да продължим да бъдем сигурен партньор както за нашите доставчици, така и за нашите бизнес партньори. За нас е изключително важно да продължим да бъдем във всеки втори дом и да следваме световните и местните тенденции в потреблението на брашно, като същевременно предлагаме постоянно качество на нашите продукти и спазваме всички добри практики за производството им.