Facebook гледа към бъдеще отвъд социални мрежи
Рекламата превърна платформата в компания за трилион долара. Могат ли новите й начинания да я отведат още по-далеч?


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Facebook винаги е била компания с две лица. Първото е на фирма, която много хора, в частност политици, мразят. Американският президент Джо Байдън наскоро обвини социалната мрежа, че "убива хора", като разпространява дезинформация за ваксините срещу ковид-19. По-късно Facebook изтъкна, че отстранява съдържание, популяризиращо разпространението на фалшиви новини, и че промотира съвети за ваксините, а президентът промени мнението си.
Другото й лице е щастливо изражение на фирма, без която потребители, рекламодатели и инвеститори не могат да живеят. Тя се усмихна широко на 28 юли, когато представи резултатите си за второто тримесечие на годината. Приходите са нараснали с 56% на годишна база до 29 млрд. долара въпреки актуализацията на операционната система на Apple през април, която позволи на потребителите лесно да откажат проследяване в приложения като Facebook. С това тя е напът да надхвърли продажби от 100 млрд. долара през тази финансова година. Тримесечната нетна печалба достигна 10.4 млрд. долара, или двойно по-голяма от миналогодишната. Въпреки колебанията при късната търговия, след като гигантът предупреди за забавяне растежа на продажбите през следващите тримесечия, той изглежда готов да се превърне в почетен член на клуба компании с пазарна капитализация от над 1 трлн. долара, към който се присъедини наскоро.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.