Индустриалният потенциал на Стара Загора
Регионът се развива по-бавно от националните шампиони. Импулс може да даде появата на голям чуждестранен инвеститор


Георги Стоев, Весислав Илиев, Trakia Tech

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Напълно нормално е местната общност да сравнява развитието на Стара Загора с другите големи индустриални региони на страната. Областта е сред четирите най-големи пазара на труда по брой на работните места в производствени сектори. Познатият модел на бързо развитие на индустрията в България и други индустриални страни от ЦИЕ носеше нови работни места основно в широко дефинирания сектор мехатроника и аутомотив. Ръстът на работни места в тези индустрии се случваше в съседство до Стара Загора - около 3/4 от ръста на заетостта през последните пет години беше в областите, които се включват в Южен централен район. Опитът от тези региони показа, че развитието на местната икономика е тясно свързано с инвестиции в средно- и високотехнологични индустриални сектори, чийто ръст води със себе си и до разрастване на останалите B2B сектори, както и на потребителските услуги.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Предишното правителство с административни хватки насочваше 90% от почукалите инвеститори в областите София и Пловдив.
Затова там е имало по-голям ръст от традиционно по-силната икономически Стара Загора.
Това е административен апартейд, не друго!
Същата дискриминационна политика е при държавните пътища. За 40 хиляден град като Асеновград правят цяла магистрала, а връзките на Стара Загора с магистралата от 15 години не са направени, нито пътищата от Стара Загора до Димитровград, Раднево и Казанлък са разширени.
Докато не се изгради скоростен градски булевард от околовръстното на Стара Загора покрай Летище Стара Загора до детелината на АМ Тракия няма как да очакваме наплив от индустриални инвеститори. Това трябва да се проумее от кмет и правителство.
Не случайно няма дори бензиностанция на магистралата край града.
Докога ще се мотаят с проекта за този жизнено важен път до магистралата?!
Само 5 км е дълъг участъкът и е напълно равно и право трасе. Нужни са и локални платна и неприкосновено преминаване на кръстовищата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.