Новият брой:
Какво се случва в държавата

Индустриалният потенциал на Стара Загора

Регионът се развива по-бавно от националните шампиони. Импулс може да даде появата на голям чуждестранен инвеститор

Индустриалният потенциал на Стара Загора
Индустриалният потенциал на Стара Загора
   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Материалът е част от специалното издание от поредицата "Капитал Градове", посветено на Стара Загора и Хасково. То излезе в печатен вариант в края на април 2021 г.

Напълно нормално е местната общност да сравнява развитието на Стара Загора с другите големи индустриални региони на страната. Областта е сред четирите най-големи пазара на труда по брой на работните места в производствени сектори. Познатият модел на бързо развитие на индустрията в България и други индустриални страни от ЦИЕ носеше нови работни места основно в широко дефинирания сектор мехатроника и аутомотив. Ръстът на работни места в тези индустрии се случваше в съседство до Стара Загора - около 3/4 от ръста на заетостта през последните пет години беше в областите, които се включват в Южен централен район. Опитът от тези региони показа, че развитието на местната икономика е тясно свързано с инвестиции в средно- и високотехнологични индустриални сектори, чийто ръст води със себе си и до разрастване на останалите B2B сектори, както и на потребителските услуги.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cose avatar :-|
    cose
    • - 2
    • + 5

    Предишното правителство с административни хватки насочваше 90% от почукалите инвеститори в областите София и Пловдив.
    Затова там е имало по-голям ръст от традиционно по-силната икономически Стара Загора.
    Това е административен апартейд, не друго!

    Същата дискриминационна политика е при държавните пътища. За 40 хиляден град като Асеновград правят цяла магистрала, а връзките на Стара Загора с магистралата от 15 години не са направени, нито пътищата от Стара Загора до Димитровград, Раднево и Казанлък са разширени.

    Нередност?
  • 2
    voda avatar :-|
    The investor
    • + 2

    Докато не се изгради скоростен градски булевард от околовръстното на Стара Загора покрай Летище Стара Загора до детелината на АМ Тракия няма как да очакваме наплив от индустриални инвеститори. Това трябва да се проумее от кмет и правителство.

    Не случайно няма дори бензиностанция на магистралата край града.
    Докога ще се мотаят с проекта за този жизнено важен път до магистралата?!

    Само 5 км е дълъг участъкът и е напълно равно и право трасе. Нужни са и локални платна и неприкосновено преминаване на кръстовищата.

    Нередност?
Нов коментар