Кристина Иванова: Бизнесът в страната продължава да привлича българите от чужбина

Кристина Иванова: Бизнесът в страната продължава да привлича българите от чужбина

Директорът на TELUS International Bulgaria и вицепрезидент "Операции" за България и Турция за кампанията "Мога там, искам тук"

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4236 прочитания

В рамките на кампанията си "Мога там. Искам тук" TELUS International Bulgaria предоставя на българите в чужбина пакет за релокация, който включва 5000 лв., самолетен билет до България, хотелско настаняване при необходимост, възможност за работа от дома и съдействие от екипа на компанията за документите и процесите за установяване. Кампанията "Мога там, искам тук" е от 2017 г., като придоби широка публичност и спечели множество награди през годините. Кристина Иванова, директор за България на TELUS International, обобщава ефекта от кампанията и нейното развитие.

Как възникна идеята за кампанията "Мога там, искам тук"? Колко кандидати имате до момента от всичките издания през годините?

Пазарът на труда в страната е предизвикателен, особено за BPO & ITO индустрията. Квалифицираните и подготвени служители са двигател на бизнеса и липсата им често е препятствие за по-бърз растеж. В същото време много българи избират чужбина за своето образование или професионална реализация. Именно по тази причина през 2017 г. се роди кампанията "Мога там, искам тук". Ние вярваме, че всички тези способни българи могат да допринесат за положителни промени в обществото и страната ни със своя опит и знания. Предлагаме им професионално развитие в международна среда и възможност за работа по проекти на едни от най-големите компании в света. И понеже решението за връщане в България не се взима лесно, ние искаме да дадем допълнително спокойствие с пакет за релокация. Той включва бонус от 5000 лв., самолетен билет до България и съдействие от нашите екипи при намиране на жилище и уреждането на документи.

Над 2000 са българите, кандидатствали по програмата за всички тези четири години. Когато стартирахме първото издание на "Мога там, искам тук", в рамките на 24 часа получихме над 500 автобиографии на българи от цял свят. Най-много ни радва, че този първоначален ентусиазъм не само не отмина, а напротив - целогодишно получаваме кандидатури и всеки месец нови колеги започват работа по програмата.

Покрай пандемията от COVID-19 отчитате ли ръст на кандидатурите?

- Да, очаквано има увеличение. Пандемията изненада всички и редица бизнеси бяха директно засегнати. Много хора преосмислиха приоритетите си и след първоначалния шок от наложената изолация решиха, че е време за промяна. Редица българи дадоха нов шанс на България и рестартираха живота си тук. Радваме се, че нашата компания остана стабилна, нещо повече - продължаваме да разширяваме екипа и бизнеса си. Спрямо миналата година, когато бяхме 3500 души, вече сме 3800, сред които са и много завърнали се българи.

Като водещ работодател в BPO сектора в страната как оценявате социалното и икономическото отражение на кампанията?

- Повече от един милион българи живеят извън страната. Това са хора с квалификация в различни области и с досег до различни култури. Виждаме как те променят средата в екипите, в които работят, и смятаме, че това би дало положително отражение и в по-широк план - икономическия и културния живот на страната.

Няма как да очакваме, че всички те биха се върнали в България, защото е въпрос на личен избор, зависещ от много фактори. Но всеки един, предприел такава стъпка, е ценен за обществото ни.

Кампанията "Мога там, искам тук" получи признание и множество награди през годините. Коя е най-ценната за вас?

- Темата за българите в чужбина е важна, защото отваря редица въпроси, сред които "Какво трябва да правим ние като държава и бизнес среда, за да се развиваме и да предлагаме възможност за развитие?". Всички награди са ценни за нас, защото са признание за екипа. Най-голямата награда е, че толкова много българи отново са у дома със своите семейства и приятели, а ние имаме възможност те да бъдат наши колеги.

Какво бихте посъветвали българите в чужбина, които все още обмислят възможността за завръщане в родината?

- Да дадат шанс на себе си и на България. Страната ни предлага много възможности за професионална реализация в съчетание с богат социален живот.

В рамките на кампанията си "Мога там. Искам тук" TELUS International Bulgaria предоставя на българите в чужбина пакет за релокация, който включва 5000 лв., самолетен билет до България, хотелско настаняване при необходимост, възможност за работа от дома и съдействие от екипа на компанията за документите и процесите за установяване. Кампанията "Мога там, искам тук" е от 2017 г., като придоби широка публичност и спечели множество награди през годините. Кристина Иванова, директор за България на TELUS International, обобщава ефекта от кампанията и нейното развитие.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.