Нов маркетплейс и "Еконт" хъб ще носят много предимства за е-търговците

Нов маркетплейс и "Еконт" хъб ще носят много предимства за е-търговците

Яница Димитрова, лидер на екип "Развитие на електронна търговия", и Пламен Ковачев, ръководител на екип "Интеграции" в компанията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5807 прочитания

На фокус в ежедневната работа на Яница Димитрова и Пламен Ковачев са онлайн търговията в България и нейният дългосрочен растеж. Пламен Ковачев ръководи екип "Интеграции" в "Еконт" - свързващото звено между онлайн бизнеса и логистичната платформа на компанията. Яница Димитрова е лидер на екип "Развитие на електронна търговия". Тяхната роля е да създават нови възможности за по-лесна и удобна покупко-продажба в онлайн пространството.

Заедно Пламен Ковачев и Яница Димитрова създават решения за онлайн търговците, които им дават повече свобода. Всичко това е принос към мисията на "Еконт" като компания: Да създава иновативни решения с фокус върху своите клиенти и партньори.

Как ситуацията в последната година и половина промени онлайн пазаруването и съответно куриерския бизнес?

Пламен Ковачев: През последната година и половина станахме свидетели на категоричен растеж в дигиталната търговия за сметка на традиционната. От началото на пандемията поръчките на дребно нараснаха със 150% спрямо същия период от миналата година. Хора, които до момента не бяха пазарували електронно, започнаха да го правят. За нас всичко това доведе до цялостно повишаване в броя на пратките, чувствителен ръст имаше в доставките от и до адрес.

Яница Димитрова: В "Еконт" използвахме условията на пандемията, за да настроим логистичната си машина още по-прецизно. Ние продължихме не само да приемаме и изпълняваме поръчките, а да го правим без спад в качеството.

Според нас е много ценно бизнесът да може да се адаптира към промените на пазара. Да се свива и разширява според обема, без това да влияе на качеството, нито на финансовите измерители. Вярваме, че в "Еконт" сме намерили формулата за това как да управляваме компанията динамично. Благодарение на тази формула ние успяваме да поемем както 100 хиляди пратки на ден, така и 300 хиляди. И да спазим всички наши стандарти за качество.

Продължават ли промените и коя е най-силната текуща тенденция в онлайн пазаруването?

Пламен Ковачев: Промените са неизбежни, защото до края на годината продажбите ще продължат да бъдат предимно онлайн. Възможността за лесно връщане на пратки привлича клиентите към електронното пазаруване. Защо би избрал да се редиш на опашка в мола за продукт, който може да получиш вкъщи и да върнеш с минимални усилия?

Също така наблюдаваме, че малките производители започват да излизат в дигиталното пространство. Семейните бизнеси, които продават домашна продукция, се радват на популярност сред потребителите.

Все повече услуги стават достъпни онлайн - можеш да купиш и подариш абонамент или преживяване. При този тип "пазаруване" нямаш материален продукт, който да ти бъде доставен. Всичко се случва в онлайн пространството. Това е причината да развиваме нови платежни методи и да разширяваме услугите си отвъд физическата размяна на стоки.

Яница Димитрова: Друго интересно, което забелязваме, е, че в периода 2019 - 2021 г. повече потребители започват да пазаруват извън границите на България, от чужди сайтове. Аналогично - българският бизнес също излиза на международния пазар. Ние растем заедно с нуждите на клиентите си. Развиваме международните си услуги и вече свързваме потребителите си с Гърция, Румъния, Кипър, а скоро и с Унгария.

Промениха ли се навиците и тенденциите при онлайн плащанията?

Пламен Ковачев: Голяма част от хората все още избират наложения платеж като по-познат метод. Въпреки това онлайн плащанията набират популярност. Удобствата са ясни - не се налага да имаш пари в брой, плащаш в момента на поръчка и не го мислиш после. Просто чакаш доставката.

Нарастващият интерес към онлайн плащанията роди услугата "Гарантирано от "Еконт" с наложен платеж". Това, което отличава тази услуга от обичайния виртуален ПОС терминал, е, че сделката между търговеца и клиента се гарантира от "Еконт" чрез резервиране на сумата по картата на потребителя до момента на получаване на пратката без претенции по нея. По този начин потребителят има гаранция, че ще получи точно това, което е поръчал. А търговецът е сигурен, че стоката му няма да остане непотърсена в офисите на куриера. Ако клиентът реши да върне поръчката си, сумата от наложения платеж се освобождава веднага.

Какво се промени вътре в "Еконт" през последната година и половина?

Яница Димитрова: За това време затвърдихме посоката, която бяхме избрали - да правим услуги, насочени към развитието на онлайн търговията, да улесняваме търговците и клиентите. През 2020 г. създадохме услугите "Онлайн продажби без касов апарат", "Гарантирано от "Еконт" с наложен платеж", Pop Up и "Достави с "Еконт".

"Еконт" цели да предлага инструменти, които са отвъд логистиката - платежни методи, финансови и счетоводни услуги. С тези решения целим да улесним онлайн търговците в България - да припознаят куриера не само като доставчик на пратки, а като надежден партньор в развитието на техния бизнес.

Какви нови услуги разработва "Еконт" и кога ще бъдат те на пазара?

Яница Димитрова: Следващият голям проект, който разработваме, е маркетплейс. Той ще предостави на хората място за продажба с висок трафик. Целта ни е продаването и купуването в него да бъдат еднакво удобни и сигурни за двете страни.

Пламен Ковачев: В процеса на развитие на този маркетплейс разбрахме, че основната нужда на търговците е лесно да могат да прехвърлят стоки от едно място към друго. Вече има много платформи за продажба и колкото повече стават, толкова по-трудно търговците организират продажбите си. Установихме, че това, което липсва, е инструмент за удобна продажба на няколко места едновременно. Така дойде идеята за "дигиталния хъб" на "Еконт".

Дигиталният хъб на "Еконт" ще бъде разпределителен център - в него ще пристигат продукти от онлайн магазини и ще се разпределят към маркетплейсовете само с няколко клика.

Например - имаш онлайн магазин за детски дрехи. Когато качиш даден продукт в него, само с няколко клика през хъба на "Еконт" той ще бъде видим във всички маркетплейс платформи, които си избрал. Всички поръчки ще идват на едно място, а наличностите ще се отчисляват автоматично.

Това ще даде възможност на електронните търговци лесно да позиционират продуктите си на няколко места едновременно. Вероятността да направиш продажба така е много по-висока, отколкото ако стоката е налична само в твоя магазин.

С това искаме да създадем единна среда, в която българите да купуват и продават спокойно и сигурно. Среда, която ти дава както място за продажба, така и избор от платежни методи, управление на наличности и цялостна логистика.

На фокус в ежедневната работа на Яница Димитрова и Пламен Ковачев са онлайн търговията в България и нейният дългосрочен растеж. Пламен Ковачев ръководи екип "Интеграции" в "Еконт" - свързващото звено между онлайн бизнеса и логистичната платформа на компанията. Яница Димитрова е лидер на екип "Развитие на електронна търговия". Тяхната роля е да създават нови възможности за по-лесна и удобна покупко-продажба в онлайн пространството.

Заедно Пламен Ковачев и Яница Димитрова създават решения за онлайн търговците, които им дават повече свобода. Всичко това е принос към мисията на "Еконт" като компания: Да създава иновативни решения с фокус върху своите клиенти и партньори.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал