Става ли американският бизнес по-малко динамичен, по-малко глобален и по-монополистичен

Три основни хипотези за американските корпорации

Опасенията за здравето на американския бизнес са много и разнообразни. Изпълнителните директори са порицавани за очевидната им недалновидност. Техните компании са критикувани, че поставят акционерите над всичко и всички. Илън Мъск, шефът на производителя на електромобили Tesla, се оплаква, че прекалено многото възпитаници на бизнес училища задушават иновациите. Президентът Джо Байдън се опасява, че американските компании отстъпват на Китай, както го правеше и Доналд Тръмп (макар и с по-малко жлъч). Той също така се тревожи за концентрацията на власт сред най-големите американски фирми.

Всичко това очертава американския бизнес като по-скован, ограничен и монополистичен. Ако е вярно, това би било лоша новина за храма на капитализма на свободния пазар. Но така ли е в действителност? The Economist се опита да провери и трите хипотези за американския бизнес: че той е по-малко динамичен, по-малко глобален и по-концентриран. Резултатите не изглеждат толкова мрачни, колкото вестителите на апокалипсиса биха искали да вярвате.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар