Верига без доставки

Щандове под натиск

Представителите на български компании коментират проблемите с доставките

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Редица бизнеси в Европа съобщават за нарушени вериги на доставките от Азия през последните седмици и месеци. Търговци от различни сектори дават все по-дълги срокове за доставка на стоки, има липсващи артикули в големи търговски обекти, големи поръчки се приемат трудно, правят се прогнози за провалено коледно пазаруване. Какви са проблемите според представители на български компании, предлагащи стоки, произведени зад граница?

Николаос Ифантидис, управител на IKEA за България:

Работим усилено да възобновим ритмичността на доставките

IKEA е известна с автоматизирани и аналитични логистични процеси на много високо ниво в резултат на натрупания дългогодишен опит и "умни" системи, които правят прогнози и планират доставки. Смущенията в глобален мащаб обаче водят и до смущения в тези автоматизирани процеси.

От началото на пандемията наблюдаваме тенденция към подобрения в дома и нарастващ интерес към продуктите на IKEA. Същевременно сме свидетели на смущения в цялата верига на доставки, което рефлектира и върху веригата на стойността на IKEA. През последната година ситуацията с капацитета на световния морски транспорт създаде предизвикателства за всички предприятия, зависещи от този начин на доставки, включително суровини, снабдяване и производство. Продължителни смущения, претоварването на пристанищата и исторически високото търсене на стоки и суровини доведоха до ограничения в оперативната ни дейност. Все още има проблеми с транспорта, което се отразява на наличностите и доставките. В резултат най-засегнати са продуктите, произведени в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Трудно е да се изчисли ефектът върху продажбите, но предвиждаме отражението да е между 4 и 6%.

Ние в IKEA работим усилено да възобновим ритмичността на доставките и правим всичко възможно, за да осигурим продуктите, които нашите клиенти търсят, възможно най-скоро. За да осигури наличността на артикулите от широкия си асортимент, IKEA предприема в глобален мащаб извънредни действия като закупуване на собствени контейнери, наемане на допълнителни кораби и използване на железопътен транспорт и редица други. Също така непрекъснатото се изследват възможности за увеличаване на доставките от регионални доставчици.

В последните месеци в нашия регион се случи и голяма положителна промяна, която ни кара да сме оптимистично настроени. Преминахме към нов дистрибуционен център в Румъния, който е много по-близо до нас. Разбира се, след известен период на настройки и усъвършенстване целим скъсяване на срока на доставките към България и постигане регулярност на зареждането със стоки. Така ще удовлетворим високите очаквания на нашите клиенти, които се стремят към по-добър живот у дома.
Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България:

Забавянето е по-скоро изключение

Като цяло JYSK се справя добре със ситуацията и нямаме отложени доставки заради коронавируса, радваме се и на добри нива от стоки за Черния петък и Коледа. За някои конкретни продукти може и да има забавяне, но благодарение на добрите ни отношения и договорки с нашите доставчици имаме осигурени места в контейнерите за доставки. И ако има забавяне с доставките на конкретни продукти, то по-скоро е изключение, а не трайно следствие от пандемичната обстановка. Защото и преди настоящата ситуация се е случвало дадена стока да се изчерпи или да има забавяне с някоя от доставките.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    selofia avatar :-|
    Селофия
    • + 2

    Всеки път,... когато видя мейдинчайна на продукт, продаван тук... - една мечта пада като надежда от Надежда.. Особено от лютерански корпорации като Икеа и Иск..

    Нередност?
Нов коментар