Facebook, Snap, Twitter и YouTube губят близо 10 млрд. долара заради променените правила на iPhone

Социалните платформи понасят тежък удар от необходимостта да искат разрешение от потребителите да събират данните им

Shtterstock    ©  Shtterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Решението на Apple да промени настройките за поверителност на iPhone ще струва на Snap, Facebook, Twitter и YouTube приблизително 9.85 млрд. долара по-малко приходи през втората половина на тази година. Рекламният бизнес на социалните платформи беше разтърсен, след като през април Apple представи своята политика за прозрачност на проследяването от страна на приложенията, припомня Financial Times. Платформите се оказаха принудени да искат разрешение, преди да могат да събират данни за поведението на потребителите с цел да им показват персонализирани реклами.

Четирите технологични компании губят 12% от очакваните си приходи през третото и четвъртото тримесечие, или 9.85 млрд. долара според изчисления на компанията за рекламни технологии Lotame. В процентно изражение ударът е най-тежък за Snap поради фокуса на платформата върху смартфоните, докато Facebook губи най-много в абсолютна стойност заради размера си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове