Българският стартъп за веган храни Brain Foods получи 70 хил. евро от ProVeg Incubator

Общата инвестиция ще е около 250 хил. евро, българската фирма ще търси 1 млн. евро финансиране

Базираният в Германия ProVeg Incubator инвестира 70 хил. евро и придоби 4% дял в българската стартираща фирма за веган храни Brain Foods. Компанията е сред шестте стартъпа от Израел, Индия, Япония, Естония, Нидерландия, които станаха част от инкубатора за веган бизнеси. Те са избрани сред 130 кандидатстващи дружества от цял свят, съобщи за "Капитал" Пламен Медаров, собственик на Brain Foods.

Със 100 хиляди лева първоначална инвестиция

Brain Foods е български бранд за веган храни, който е на пазара от юни миналата година. Първоначалната инвестиция в бизнеса е 100 хил. лева собствени средства, уточни Медаров. Първият фирмен пробив е с веган вафла, която е с 95% по-малко захар и с вкус на млечен шоколад. Следват още две фирмени предложения - шоколадови барове с пълнеж и овкусени крекери. Компанията използва 100% растителни суровини и съставки. Дистрибутор на марката е "Смарт органик". Продуктите се продават в около 200 магазина.

"В края на август т.г. крекерите направиха първа успешна акция в магазините на Lidl в страната. През януари 2022 г. предстои следваща акция в тази верига с веган вафлата. В началото на следващата година ще пуснем в продажби три нови веган храни. Продуктите се произвеждат по поръчка на Brain Foods в българска фирма, работим заедно с технолози и специалисти", уточни за "Капитал" Пламен Медаров.

Обучение, менторство, дялови инвеститори

Програмата на ProVeg Incubator е с продължителност от около 3 месеца, като включва и финансиране. "Общата инвестиция от тяхна страна в нашия бизнес ще е около 250 хил. евро. За целите на програмата Brain Foods е оценена на 2.3 млн. евро от ProVeg International", съобщи Пламен Медаров.

Предвидени са обучения и менторство, срещи с инвеститори, професионалисти, учени, технолози от индустрията. В края на третия месец българската фирма ще се представи с презентация пред потенциални дялови инвеститори и ще търси около един милион евро за финансиране на растежа си и продажби зад граница.

ProVeg Incubator

Основна мисия на ProVeg e до 2040 г. да намали консумацията на месо с до 50%. Такава е и целта на фирмите, които участват в инкубатора, обобщи Пламен Медаров.

От своето създаване преди три години до днес ProVeg Incubator работи с над 55 фирми от цял свят, за които са събрани над 100 млн. евро инвестиции и чиито продукти се продават в над 15 000 магазина.

Компаниите, избрани за участие в инкубатора, разработват редица иновативни продукти, включително първото в света мляко, произведено от покълнало просо, пиле и риба на базата на микопротеини и др.

Още от Капитал