GombaShop придобива активите на Raz.bg

Водещият софтуер за електронна търговия в България разширява дейността си на четири европейски пазара

Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop
Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop
Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop
Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop

Една от водещите платформи за електронна търговия в България - GombaShop, продължава стратегията за разширяване на бизнеса си. През пролетта компанията започна партньорска програма, чиято цел бе да свърже големия брой търговци, използващи платформата, с фирми, работещи в сферата на дигиталните услуги. В края на октомври анонсира придобиването на активите на Raz.bg - конкурентно решение, което предлага изграждане на онлайн магазини. Придобиването на активите е част от дългосрочните планове на компанията за подобряване на услугите и затвърждаване на лидерските позиции в България. В момента се извършва миграция, като всички настоящи клиенти на Raz.bg поетапно ще бъдат прехвърлени към софтуера на GombaShop.

GombaShop се утвърди като водеща SaaS ("софтуер като услуга") ecommerce платформа на българския пазар. В момента активните абонати в България са повече от 1800, а всяка година те се увеличават с между 15 и 25%.

Според създателите на софтуера причината за този успех се дължи на лесното за използване и многофункционално решение, което той предлага, както и на бизнес модела, позволяващ на търговците да започнат продажби в Интернет - бързо и срещу минимална инвестиция. Това дава възможност на предприемачите да разпределят финансовите си ресурси много по-ефективно, насочвайки голяма част от тях към маркетинг и реклама. Така те имат възможност да достигнат по-лесно до потенциалните си клиенти и да генерират повече продажби.

Маргарит (Марк) Ралев, основател на студио "Ралев", коментира какво е довело до решението за продажба на Raz.bg и защо са избрали именно GombaShop за компания, на която да доверят бизнеса си:

"Големият интерес към друг наш проект - GEMJI, накара студиото да се отдалечи от разработката на софтуерни продукти (SaaS решения) в сферата на електронната търговия. Това доведе до естествената нужда да потърсим вариант, който да задоволи всички тези търговци, с които вече толкова години изграждаме прекрасни отношения. За нас беше водещо да гарантираме, че те ще получат най-доброто решение, което да е функционално, сигурно, икономически изгодно и с доказано качество. GombaShop отговоря на всички тези критерии и аз вярвам, че тази стъпка ще доведе до още по-добро развитие на магазините на нашите клиенти."

Развитие извън България

Освен с придобиването на активите на Raz.bg, GombaShop може да се похвали и с разгръщането на бизнеса си в чужбина. От миналата година платформата работи и на сръбския пазар, а в средата на тази година - и в република Хърватия. В рамките на 2022 г. се планира разширение в още две държави в Европа.

"Архитектурата на платформата позволява лесното ѝ скалиране и адаптиране за различни пазари. След като успешно изпробвахме различни модели (включително White Label - тук, в България), смятаме, че сме технологично обезпечени и можем лесно да разгърнем операциите си извън страната. Голяма увереност ни дава факта, че с малкия, но изключително продуктивен екип, който има компанията, ние успяваме да обезпечим без затруднения големия брой магазини, които използват GombaShop. Паралелно с това непрекъснато развиваме софтуера, внедрявайки нови функционалности преди всички останали" , казва Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop.

Основен фокус за компанията обаче остава разработката и подобряване на софтуера, чиято функция е създаването и поддръжка на успешни онлайн магазини. През следващите месеци се очаква да бъдат интегрирани редица нововъведения, насочени към cross-border продажби; по-лесни и функционални опции за персонализации и промени в магазините; лесни интеграции с различни канали за продажби; както и различни маркетинг инструменти.

Още от Капитал