Здравословната среда на работното място е приоритет за много работодатели

Шакир Ахмедов, мениджър на OmniChannel

   ©  Анелия Николова
   ©  Анелия Николова

Визитка

Шакир Ахмедов е завършил Техническия университет във Варна и е дипломиран инженер, специалност "Микроелектроника". От 1997 г. до средата на 2010 г. работи в "К&К електроникс", като заема различни ръководни постове. Взема активно участие при налагането на марката Samsung и в IT сектора на българския пазар.

От април 2010 до юли 2016 г. е мениджър на ИТ дивизията в българския офис на Samsung Electronics, като участва в бизнес развитието на различни продуктови категории като професионални екрани, климатична техника, мобилни устройства за бизнеса, преносими компютри, принтери. Разработваните решения са насочени към търговски обекти, здравеопазване, образование, производство, корпоративна среда, обекти за бързо хранене.

В последните години се превърнахме в поколението на закритото пространство. Средно прекарваме повече от 90% от времето си на закрито, като над 36% от тях са на работното място.

Дизайнът на офиса се променя бързо. Функционалните работни пространства отстъпват място на ангажираща и вдъхновяваща среда, където здравето и благополучието на хората са приоритет. И това не само подобрява настроението, производителността на всички на работното място, но привлича таланти и също така задържа високостойностни служители.

OmniChannel е интегрирана система за следене и управление на средата в търговски обекти, офис пространства, сгради, производство, учебни заведения, здравеопазване.

От самото й създаване основната идея на платформата е разработването и внедряването на иновативни решения за обслужване на малък, среден и голям бизнес. Компанията работи директно в тясно сътрудничество с организациите на разработчици, които представлява, което се състои в тестване и създаване на функционалности на продуктите преди реалното им представяне на пазара.

Платформата се разработва в тясно партньорство със световноизвестни компании, доказани лидери в своите области, като: Dahua, Cisco, Elo Touch, Keon, LG, Panasonic, Philips, Qmatic, Samsung, Xovis и др.

"Една от основните ни цели е да помогнем на нашите клиенти да използват информация от всички устройства (в това число интерактивни екрани, сензори, различни потоци от данни - например за времето, новини, трафик информация, интеграции с Microsoft, Google и други, анкети, управление на опашките), които ще осигурят адекватни отговори в зависимост от поведението на клиентите, за да се увеличи проактивно тяхното удовлетворение", обяснява Шакир Ахмедов, основател на компанията OmniChannel.

Какви са предизвикателствата, пред които се изправяте с настъпването на ковид кризата?

- Със затварянето на търговските обекти и офисите, от една страна, се забавиха инвестициите, но, от друга, се катализира използването на уреди за измерване - такива за телесна температура на посетителите, за брой посетители.
От изключителна важност са качеството на въздуха и комфортът, който се осигурява чрез температура, влажност и нивото на въглероден диоксид. Това е от голямо значение за разпространението на вируси, особено в офис пространства.

Мониторингът и управлението на потока от посетители за избягване на струпвания също се превърна в ключов елемент.

Увеличават ли се обектите, в които системата е внедрена, и къде е фокусът - в страната или в чужбина?

- Радостната новина е, че ковид кризата помогна да започне да се мисли в посока към посетителите, независимо че става въпрос за температура, брой, наличие на сертификат. Все пак това е крачка напред в разбирането, че клиентът е човек с неговите сетива, а не просто обект на продажба.

Къде се използва най-много системата - в магазините, туризма, телекомуникациите или в други сфери?

- На този етап все още най-активни са търговски обекти на телеком оператори, банки, магазини за хранителни стоки, обекти за бързо хранене, магазини за спортни стоки, офиси.

Предлага ли се по-масово на потребителите и променя ли се самата система?

- Да, вече започна да се използва масово, като ковид добави към следенето на температура и броене на хора, вътрешни комуникация със служителите. В последните месеци се наблюдава засилен интерес от страна на отделите "Човешки ресурси" към системата с цел да се подобри именно вътрешната комуникация с персонала като обратна връзка, анкета, мнения и предложения.

Какви нови продукти и услуги предлагате още към вашето портфолио?

- Добавихме още производители към предлаганото портфолио от продукти и услуги - например в осветлението си партнираме с Philips Signify.

Със софтуера на Philips Interact Office и системната архитектура се увеличава производителността на служителите и се подпомага намирането на свободни заседателни зали или налично работно пространство, в което да им позволим да персонализират осветлението. След това, използвайки информация за заетостта, се проследява къде и как хората предпочитат да работят, отваряйки потенциал за спестяване на енергия и пространство и повишаване на ефективността. С инсталирането на свързано с LED осветление от Philips с вградени IoT сензори и използвайки интеграцията между OmniChannel и Philips Interact, се увеличава ефективността на сградата и се оптимизира пространството, за да създадем устойчив интелигентен офис.
За контакти:

https://omnichannel.bg

email: [email protected]

Call Center: 070 070 011