Фармацевтичната компания Galderma обмисля публично предлагане

Швейцарският производител се цели в оценка 22 млрд. долара

Швейцарската фармацевтична компания Galderma, която е специализирана в производството на козметични и дерматологични продукти, обмисля да излезе на фондовата борса и да получи оценка около 22 млрд. долара. Тя беше собственост на Nestle до 2019 г., когато беше продадена на група от чуждестранни инвеститори, сред които личат EQT и Инвестиционният фонд на Абу Даби. Цената на сделката беше 10 млрд. долара, а веднага след нея за изпълнителен директор беше назначен Флеминг Йорнсков. Той има опит във фармацевтичната индустрия от периода, в който водеше специализиралата се лечение на тежки болести компания Shire. Йорнсков заяви пред Financial Times, че публичното предлагане е един от вариантите, които Galderma обмисля, а това е така заради силните финансови резултати през последните две години. "Имаме двуцифрен ръст на крайните финансови показатели. Миналата година достигнахме продажби за 3 млрд. долара. Очакваме, че тази година тази сумата ще бъде повече от 3.5 млрд. долара", смята той.

Банка Lazard е назначена за главен консултант по публичното предлагане, а Goldman Sachs, Morgan Stanley и Credit Suisse ще бъдат глобални координатори. За посредници по записването на емисията акции са избрани Bank of America, BNP Paribas, UBS и Citi. "Предполагам, че нашите собственици получават второ мнение от много компетентни хора, включително инвеститори, за това как се представяме на пазарите", каза Йорнсков. "Мисля, че ще се справим добре в това отношение, защото ако погледна нашия растеж и как се представя пазарът, ние имаме всичко подредено един ден да бъдем водещата световна компания за дерматология", добави датчанинът.

Пандемията от COVID-19 спомогна за разрастването на Galderma, като компанията предприе иноваторски подход, според който парите за реклама се харчат само в социалните мрежи. Увеличеният трафик, който социалните медии изпитваха по време на разпространението на коронавируса, както и тяхната увеличаваща се популярност също са изиграли важна роля в разрастването на швейцарското фармацевтично дружество. "Дигитализацията и социалните медии подчертаха нещо, което винаги е било част от този бизнес - емоционалността. Кожата е най-големият орган в тялото и ние я гледаме всеки ден. Ние реагираме на това. Гледаме хората и кожата им и преценяваме дали са здрави или в добро настроение. Многото часове, прекарани пред екрани, затвърдиха това", добави Йорнсков.

Развитието на компанията под ръководството на бившия изпълнителен директор на Shire е неочаквано за повечето специалисти, които споделяха мнението на Nestle, че каталогът на Gladerma е съставен от продукти, чиито патенти изтичат и няма предпоставки за големи печалби. Йорнсков е убеден, че може да доведе Gladerma до ситуацията, при която напусна Shire - изчистен каталог от продукти, силен контрол върху маркетинга и последвалата продажба на компанията срещу 63 млрд. долара. "Бих искал да изградя водеща световна компания за дерматология, искам да бъда този, който е известен с най-широкото портфолио, най-добрите продукти, тези, които са най-иновативните - така че потребителят, пациентът или дерматологът винаги да ни използва като референция", завърши той.

Още от Капитал