Интервю с изкуствен интелект

Изкуственият интелект днес познава какво харесваш, помни какво е важно за теб и дори може да проявява чувства, казва Найден Маречков, продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово

Найден Маречков, продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Найден Маречков, продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Найден Маречков, продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Найден Маречков, продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Найден Маречков е продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово и се занимава с иновативните технологични решения. Той ни разказва за приложението Ask PLEEZ!, което позволява на Mastercard Премиум картодържателите да имат свой собствен личен асистент. Той ще им помогне с няколко клика да открият най-хубавите ресторанти, ще им резервира маса дори в последения момент, ще им препоръча маршрут, ще изпълни всяка задача.

Найден, как така един изкуствен интелект (AI) успява там, където други се провалят? Например да резервира маса в топ рибен ресторант в Хърватия, за който се чака със седмици -Ribarska Koliba, споделено от ваш клиент?

Успехът е гадантиран поради уникалната комбинация на изкуствен интелект и намеса на професионален екип, което гарантира бързина, точност на изпълнение и качество. Продуктът се базира на дългогодишния опит на партньорите ни от AXA Travel Assistance и технологията, разработена от WiDii. AXA имат експертизата и контактите на туристически Concierge, тоест на професионалисти, които наистина знаят най-добрите места в света и имат достъп до тях.

Каква е разликата между Ask PLEEZ! и другите асистенти като Siri, Alexa и всеки един офис мениджър?

Човешкото отношение, начина по който AI се обучава за нашите предпочитания и навици, възможността да изпълнява комплексни задачи са само част от предимствата на Ask PLEEZ! Приложението знае кога да ви изпрати усмивка, да се извини, ако е допуснало грешка, или да ви разсмее, ако имате нужда. Може да му пишете или говорите на български денонощно и винаги ще ви разбере и отговори - писмено или с глас.

Защо AI? Разкажете ни какво прави изкуственият интелект по принцип.

Изкуственият интелект се появява за първи път в един университет в далечната 1960 г. Тогава той "разбира" 200 думи. Човечестовото дори е било на крачка да се откаже от него, но за щастие той намира приложение в системите за сигурност и обработка на информация на големите компании. Днес AI влиза в живота на обикновените хора с цел да улесни ежедневните задачи. В Mastercard решихме да го споделим на нашите крайни клиенти - направихме така, че да "проговори" на български език. България е първата държава в Европа, в която нашите клиенти могат да го ползват.

Как така един робот вече има и чувство за хумор?

Технологиите се развиват толково бурно в последните няколко години, за да имаме възможност да сме в контакт с тях, независимо дали говорим на часовника си, казваме на хладилника ни да провери какво трябва да купим, или на телевизора да ни намери най-интересното предаване. Ask PLEEZ! дава възможност комуникацията ни да премине на едно ново и неочаквано добро ниво. Не е ли чудесно да получим препоръка да си вземем чадър, и то с леко намигване, ако се очаква дъжд, а не само да разберем кога ще завали?

Има ли нещо, което AskPLEEZ! да не може да направи или да отговори?

Със сигурност има такава задача... но следващият път ще има отговор на въпроса, защото се обучава с всеки разговор, който провежда с нас.

Приложението се сваля от App store и картодържател с Премиум Mastercard - Gold, Platinum, World и World Elite се регистрират с първите 6 цифри на картата си. Ако нямам Премиум карта, откъде да взема такава?

Попитайте във вашата банка как да получите Премиум Mastercard. Това може да бъде кредитна или дебитна карта, която ще ви даде много повече от Ask PLEEZ!. Ние вярваме, че картата е не само средство за разплащане, но и ключ към допълнителни услуги, които да направят ежедневието по-приятно.

Нека попитаме сега нещо и Ask PLEEZ!, като пълноправен участник в това интервю

- Ask PLEEZ!, това е рекламата, която направихме за теб. Какво мислиш?