Удобството на онлайн пазаруването все повече ще бъде преоткривано

Ивайло Георгиев, изпълнителен директор на Gastronom.bg

Удобството на онлайн пазаруването все повече ще бъде преоткривано
Удобството на онлайн пазаруването все повече ще бъде преоткривано

Кога започна бизнесът на Gastronom.bg, какво предлагате, колко продукта и в кои продуктови категории съдържа вашият онлайн магазин?

Официалният старт на платформата е през януари тази година, a аз се присъединих към екипа през лятото. В момента има регистрирани над 9000 артикула в 15 категории, като водещите сред тях са както вечните класики като плодове и зеленчуци, яйца и млечни, така и предизвикващите все по-голям интерес в потребителите - био и веган продукти, за дома и офиса, за бебето и детето и други. Стремежът ни е да предлагаме бърз и лесен достъп до все повече и все по-иновативни и преди всичко - висококачествени продукти, такива, каквито самите ние търсим и избираме за близките и семействата си всеки ден.

С какъв екип работите в момента?

- Екипът ни е съставен от млади и амбициозни хора от всички сектори, аз самият идвам с предишен опит от сферата на електронната търговия, нашият търговски директор - също. Останалите колеги, сред които продуктовите мениджъри, маркетинговият екип и логистика, са с доста богат и ценен опит в сектора с бързооборотни стоки. Разбира се, разчитаме изключително и на експертизата на колегите, които отговарят за човешките ресурси, финансите, администрацията и т.н. Обединявайки разнообразните знания и компетенции на екипа, имаме възможност да развиваме и разрастваме по-добре бизнеса ни и да сме максимално конкурентни в средата, в която сме. Въпреки богатия опит на екипа ние постоянно търсим нови и нови хора, хора визионери и с мислене "извън кутията", искаме и разширяваме екипа постоянно.

Какви удобства предлагате на вашите клиенти?

- Удобството от онлайн пазаруването е безспорно - докато седите вкъщи, седмичният ви пазар просто се случва, без да полагате никакви усилия и най-важното - без да губите излишно време в обиколки и редене на опашки.

Ние предлагаме винаги безплатна доставка на клиентите си и смело мога да твърдя, че промоционалните ни активности са едни от най-атрактивните на пазара. Доставяме в цяла София и околните на нея малки населени места в рамките на 3 часа от поръчката при минимална кошница от 30 лв. Разнообразните начини на плащане (в брой при доставка, ваучери, ePay, PayPal и др.) допълват удобството от пазаруването при нас.

В тази онлайн бизнес среда какво ви прави по-различни?

- Интересното е какво ни прави различни в момента и какво ще ни направи още по-различни в най-близко бъдеще.

Бяхме едни от първите онлайн магазини, които започнаха да предлагат детска кухня. Тя се доставя ежедневно, като е сготвена през деня по специално меню на наш партньор. При нас могат да бъдат намерени ексклузивни стоки като новата книга на популярния шеф готвач Божана Кацарова, партиди (само 500 бр., произведени за цял свят) на мед манука, продукти от Италия, Нидерландия, Франция, Испания и САЩ, специално селектирани и внесени от нас (имаме екип, фокусиран само върху вноса) или специално за нас.

Нещото, което ще ни отличи още повече, са бъдещите ни планове. Съвсем скоро ще пуснем доставка за региона на София в рамките на 30 мин. (услугата ще бъде достъпна при абонаментен план), доставка на готвена храна от нашата кухня майка (искаме да улесним ежедневието на нашите клиенти още повече) със специални дневни менюта, планираме да бъдем едни от първите, които ще предложим прясно нарязани висок клас салами и сирена, ще продължим есклузивните си партньорства и развитие с топ шеф-готвачите, като ще правим тематични месеци на гостуване и готвене от тях и по техни рецепти в нашата кухня (клиентите ще могат да се докоснат до ястията на топ готвачи, без да излизат от вкъщи), паралелно планираме и издаването на още книги с актуални и интересни лица. Услугата ни ще бъде промотирана и с кампании, които ще гарантират на клиента доставката в уреченото време и с нужното качество, ако закъснеем и с 10 мин., клиентът ще бъде щедро компенсиран (покупките му ще бъдат за наша сметка).

Как се развива онлайн пазаруването в страната през последната година?

- Генерално онлайн бизнесът в България е на по-ниски нива като процент спрямо развитите икономики в Европа и САЩ. Основните притеснения на клиента са свързани с качеството, което ще получи, когато лично не избира продуктите. Въпреки това пазарът се развива доста динамично. Появяват се нови и нови сайтове за различен тип онлайн търговия - някои големи, други не чак толкова. Според нашия опит има и все повече клиенти, които са склонни и тестват този вид услуга. След това те стават редовни клиенти. Удобството на онлайн пазаруването все повече ще бъде преоткривано и в България. Продажбите при електронна търговия нарастват непрекъснато и с основателна причина. А онлайн шопингът тепърва ще печели доверие, особено на фона на пандемията.

Какво да очакват клиентите в бъдеще от Gastronom.bg? Обмисляте ли да предложите нововъведения и какви са те?

- Ние ще продължим да развиваме активно нашето портфолио в съществуващите категории, със сигурност ще открием и нови. Излизането извън София и стъпването на пазарите в провинцията е много интересно за нас. При всички положения ще отваряме складове във всеки град, в който започнем да развиваме услугата, но освен собствен склад ще търсим и локални партньори в лицето на малки магазини, бихме искали да развиваме Dark shop концепция, в която предлагаме най-високо качество продукти (гарантирани от нас) с доставка в рамките на минути. Ще се стараем да бъдем все така атрактивни спрямо модерната търговия, защото в онлайн бизнеса имаме различна стратегия и план за развитие.

Още от Капитал