Коледна украса с кауза на Малките Пет кьошета в София

С посланието "Заедно правим нещо безценно" Mastercard и търговците от емблематичното кръстовище ще набират средства за мечешкия отряд на WWF

Роси Николова
Роси Николова
Роси Николова    ©  Роси Николова
Роси Николова    ©  Роси Николова

Този декември емблематичното кръстовище на Малките Пет кьошета в София се превръща в коледна картичка с кауза. С помощта на Столичната община и сърцатите съседи от околните къщи от 8 декември там блести украса от пчели, мечки, дървета и други герои от зелените каузи, които Mastercard подкрепи през тази година. Сега в каузата за устойчиво развитие се включват и малките бизнеси от Малките Пет кьошета, които през декември ще продават продукти, процент от чиито продажби ще бъде дарен за работата на мечешкия отряд на WWF - България. Екипът от учени и експерти на WWF неуморно се грижи за осиротели мечета и диви животни, застрашени от бракониерство, глад и други рискове, които са причина за алармиращо намаляване на популацията от кафяви мечки в горите.

Всеки може да подкрепи зелената инициатива, като купи подарък с кауза от някое от магазинчетата на "Малките 5": ресторанта "Слънце и луна", смесен магазин Zoya, бръснарницата Balkan Barber, Boutique Minó 1923, издателство "Рибка", галерията за авторски бижута SABAI и новооткрития магазин на бранда за бижута на бранда YAGODA на Ваня Щерева и Надя Офан.

"Цяла година имахме едно голямо послание към всичките си партньори и картодържатели по света - включете се в спасяването на природата", споделя Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово. "Тази украса е нашият подарък за софиянци с благодарност, че стотици от тях се включиха в нашите инициативи - картирахме градски дървета, чистихме Струма, грижим се за мечките, осиновяваме кошери. Това е само началото на нашия ангажимент и се надяваме коледната украса с кауза да се превърне в дългогодишна традиция", допълва тя.

През изминалата година Mastercard и картодържателите осиновиха кошери и подкрепиха над 40 млн. пчели с Pollenity и IstinskiMed; участваха в акцията на harmonica organic foods за почистване на река Струма, в която бяха събрани над 1200 чувала с боклук и 600 кг рециклирана пластмаса; участваха в старта на първата дигитална карта на дърветата в България "Едно дърво" и отбелязването на над 13 000 софийски дървета на нея; инвестираха в женски зелени стартъп идеи и бизнеси и облагородяване на Витоша "Парк за семейни излети". С всяка транзакция българските клиенти на компанията помогнаха за засаждане на 20 000 дървета в най-пострадалите от дефорестация райони в света, част от мащабната инициатива Priceless Planet с Conservation International.

Изброените каузи на Mastercard в България, както и създаденият заедно с WWF иновативен и екологичен продукт - "Мечешката карта", са част от "Зелената мрежа" на компанията, която си поставя за приоритет опазване на природното богатство в България в партньорство с банки, технологични стартъпи, търговци и неправителствени организации.

Ето как можете да станете дарител за каузите, които подкрепя Mastercard:

Осиновете кошер или изберете мед от проверен производител на istinskimed.bg

Вземете карта, която директно подкрепя спасителния отряд на WWF от https://icard.com/the-bear-card

Още от Капитал