"МЕТРО България" посреща клиенти с изцяло обновени месарница и пекарна

Зад трансформацията на ключовите щандове стои инвестиция от 650 хил. лева

"МЕТРО България" посреща клиенти с изцяло обновени месарница и пекарна
"МЕТРО България" посреща клиенти с изцяло обновени месарница и пекарна

Богат асортимент, доказан произход и високо качество са ключовите характеристики, които описват обновените щандове "Месо" и "Пекарна" в магазина на МЕТРО на бул. "Цариградско шосе" в столицата. Несъмнено потребителите няма да останат равнодушни към визуалната трансформация на едни от най-посещаваните сектори във веригата - съвременни, модерни, създаващи усещане за бутиков специализиран магазин. Новостите тук обаче далеч не се изчерпват с красивия външен вид. Специализираните щандове впечатляват с над 287 вида тестени изделия и 440 месни продукта, всички от които с доказан и проследим произход на месото, с нови услуги за хорека клиентите и ново оборудване.

Новото при предлагането на месо

Според данни* за 2019 г. българинът консумира средно 36 кг месо годишно, което показва повишаване на средната консумация с около 6% за последните 5 години. Този ръст се движи главно от повишеното потребление и консумация в заведения. Данните показват обаче не само промяна в консумацията, а и в потребителските изисквания - клиентите са все по-взискателни при избора какво да сложат на трапезата си, а доказателство за това е, че водещ критерий за покупката на месо напоследък е не цената, а качеството и произходът на продукта. Най-предпочитано от родните потребители е свинското месо, след него се нарежда пилешкото, а на трето място по консумация са млените меса. Що се отнася до предпочитанията на потребителите за пазаруване на месо, доверието им се печели от специализираните месарници, които работят с родни ферми и имат доказан произход на месото.

Тук МЕТРО прави иновация в сектора - концепцията зад новата месарница е именно малък магазин в големия. Докато традиционно веригите разполагат с щанд с месо, МЕТРО вече предлага на клиентите си собствена бутикова месарница, която ще удовлетворява търсенето както на крайните потребители, така и на бизнес клиентите. За да отговори на изискванията за специализиран магазин за месо, всички млени меса от насипната витрина са собствено производство без изкуствени оцветители, подобрители и овкусители, а влаганите суровини са с пълна проследимост от доставчици, сертифицирани по най-високи стандарти за качество и безопасност.

Асортиментът ще включва както традиционни продукти, така и нестандартни предложения като филе или бутче от пъдпъдък, Black Angus с български произход, Dry Age месо и много други родни и вносни деликатеси.

Сред новите услуги в месарницата са и такива, насочени специално към бизнес клиентите на магазина. Професионалните клиенти ще могат да поръчват мляно месо по своя авторска рецепта, да вакуумират месо, което ще гарантира по-доброто му съхранение и удължаване срока на годност, както и да пазаруват в големи разфасовки.

Прясно изпечено

И докато при месарницата става дума за обновяване и усъвършенстване на предлагани продукти и услуги, пекарната е съвсем ново явление в МЕТРО. Досегашният щанд за хляб е трансформиран в модерна пекарна, разположена на площ 120 кв.м, в която клиентите ще могат да наблюдават процеса на изпичане на продуктите и да открият прясно изпечени изделия всеки ден.

Развитието на сектор "Хляб" в "Пекарна" напълно отговаря и на потребителските предпочитания на хорека клиентите на веригата. Според проучване**, проведено от компанията, 47% от клиентите предпочитат да купуват тестените изделия изпечени, а привържениците на замразени продукти са малко над 40%.

Тридесет и четири процента от запитаните представители на бизнеса посочват именно МЕТРО като предпочитан доставчик на хляб и тестени изделия, следвани от 20%, които пазаруват този вид продукти от пекарни, а 14% предпочитат да ги приготвят сами.

Отговаряйки на потребителските търсения, от компанията обогатяват асортимента на пекарната с нови 40 продукта, като сред тях са както класически хлябове, земели и пърленки, така и нетрадиционни кето, веган и безглутенови предложения. При изпичането на изделията се спазват специални стандарти за качество, а опаковането на продуктите се случва в безопасна среда, в специални микроперфорирани опаковки, чиято цел е да предпазят готовия продукт и да го запазят свеж от магазина до трапезата.

С обновяването на сектор "месо" и "хляб" МЕТРО България прави голяма крачка напред както по отношение на предлаганите стоки и услуги, така и по отношение на налагане на нови тенденции в сектора. Двете ключови за асортимента звена обслужват над 100 хиляди клиенти на годишна база и обновяването им е дългосрочна инвестиция. От компанията очакват реконструкциите да доведат до близо 45% ръст на посещаемостта.

Новите месарница и пекарна в магазина на бул. "Цариградско шосе" в София вече функционират изцяло и са в готовност да посрещнат всички клиенти в празничното им пазаруване, като предложат богат асортимент висококачествени продукти.

*данни за 2019 г. от НСИ, Институт за пазарна икономика, Blue point agency 2019 Meat industry report.

**проучването е проведено от "МЕТРО България" сред 164 представители на хорека сектора в сферата на ресторантьорството, хотелиерството, кетъринг и бърза храна.

Още от Капитал