Приходите на "Алтерко" нарастват с над 50% през 2021 г.

Постъпленията за миналата година възлизат на над 59 млн. лв. по предварителни данни

Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на "Алтерко" при листването на компанията във Франкфурт на 22 ноемри.
Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на "Алтерко" при листването на компанията във Франкфурт на 22 ноемри.    ©  Martin Joppen
Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на "Алтерко" при листването на компанията във Франкфурт на 22 ноемри.
Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на "Алтерко" при листването на компанията във Франкфурт на 22 ноемри.    ©  Martin Joppen

Една от най-големите и доходоносни компании на фондовата борса в България - "Алтерко", отчете 51% ръст на консолидираните си приходи от продажби през миналата годна.

Постъпленията на компанията от сектора на интернет на нещата (Internet of Things) възлизат на 59.5 млн. лв. Голяма част от тях - 55.9 млн. лв., идват от линията за умен дом Shelly, при която компанията отчита 62% ръст в сравнение с 2020 г., става ясно от съобщение на компанията. Оттам посочват, че резултати са показателни, тъй като идват на фона на глобалната пандемична криза и след отчетения голям недостиг при доставките на чипове в глобален мащаб.

От пускането на линията продукти за домашна автоматизация Shelly през 2017 г. досега "Алтерко" е успяла да достави над 4.5 млн. устройства на световния пазар. Изчисления показват, че за последното тримесечие на 2021 г., в което влизат Черният петък (над 9 млн. лв. само тогава) и коледните празници, са реализирани консолидирани продажби за 21.7 млн. лв., което е ръст от 38% спрямо година по-рано. Данните сега са предварителни и няма по-подробни разбивки, както и за нетната печалба на дружеството.

"Докато приходите от продажби на устройствата за автоматизация на дома с марката Shelly нарастват с 62% до 55.9 млн. лв. (28.6 млн. евро), приходите от продажби на устройства за проследяване MyKi намаляват с 21%", коментира Деница Стефанова, директор за връзки с инвеститорите в "Алтерко" и допълва, че това е главно в резултат на противоепидемичните мерки, предприети от правителствата на редица страни, в които се продават устройствата и свързаната с това намалена мобилност.

"Алтерко" е компанията, чиито акции са сред най-доходоносните за миналата година - те поскъпнаха с над 220%, а капитализацията й се повиши до 430 млн. лв., като за момент беше и половин милиард. Сред причините за това беше и листването на акции на компанията и на Франкфуртската фондова борса, с което тя стана първата в България, която се търгува и на германския капиталов пазар в прайм сегмента (Prime segment). Двойното листване даде на "Алтерко" достъп до допълнителни групи инвеститори, увеличи видимостта на компанията на капиталовите пазари и повиши привлекателността на нейните акции.

След както "Алтерко" започна да се търгуват в Германия в края на ноември, акциите на компанията са поевтинели там с 20%. Това е нормално за изравняване на цената с тази в София, която пада с малко над 13% от върха през ноември. В момента цената в Германия е 12.4 евро, което е около 24 лв., а на БФБ в четвъртък е 23.8 лв.

Още от Капитал