Малки производители ще могат да продават през еMAG срещу по-ниска такса

Основното условие е оборотът на търговеца за последната фискална година да не надвишава 150 000 лв.

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Онлайн търговецът eMAG постави в края на миналата година началото на програмата "От България", която дава възможност на малките местни производители да продават свои продукти в платформата еMAG Marketplace. Целта е да се привлекат повече търговци чрез по-ниски такси. Те ще имат възможност да навлязат на пазар с над 1.2 млн. потенциални клиенти на онлайн платформата, т.е. и на другите пазари на eMAG - Румъния и Унгария.

Кой може да се включи в програмата

В програмата "От България" могат да се включат кандидати, които са регистрирани като юридическо лице, едноличен търговец или организация с нестопанска цел. С други думи - малки производители, неправителствени организации със самофинансирани производствени дейности и занаятчийски ЕТ.

Всички те трябва да произвеждат в съответствие със законовите правила нехранителни продукти и трябва да могат да го докажат със съответните документи. Производството трябва да е серийно (големи, средни или малки серии), включително ръчно изработени (занаятчийски) изделия в малки серии. Поставено е условие оборотът на търговеца за последната фискална година да не надвишава 150 000 лева.

Кандидатите трябва да попълнят формуляр и да приложат документи, доказващи, че са производители. След одобрение се подписва договор, а продуктите се качват в eMAG Marketplace.

Ползите

Участниците в програмата ще получат до 50% отстъпка от комисионата, а за неправителствените организации тя ще бъде 0%. "Комисионата ни се начислява на реални продажби, реализирани на платформата, като в зависимост от категорията предлагани продукти тя е различна и варира според спецификата на различните стоки", коментираха за "Капитал" от eMAG, но не без да казват какви точно са таксите.

По данни на Българската Е-комерс асоциация от 2021 г. над 47% от българските потребители са пазарували онлайн, като 88% от тях са купували от местни търговци.

Очаквания

Очакванията на eMAG са, че за първата година приблизително 200 местни производителя ще се включат в програмата с над 25 000 продукта. Прогнозите за пет години след стартирането на "От България" показват, че малките производители, регистрирани в програмата, ще са направили чрез платформата eMAG Marketplace общи продажби за 14.2 млн. лева, съобщават от дружеството.

В българския eMAG Marketplace има над 5000 онлайн търговци, а през 2021 г. трафикът на платформата е нараснал с 47% при над 1.3 милиона поръчки, казват от eMAG.