Google обяви сплит на акциите си 20 към едно

Инвестициите на компанията в изкуствен интелект са приоритет

Приходите на технологичния гигант се увеличават с внушителни темпове.
Приходите на технологичния гигант се увеличават с внушителни темпове.
Приходите на технологичния гигант се увеличават с внушителни темпове.
Приходите на технологичния гигант се увеличават с внушителни темпове.

Прогнозите за спад на технологичните гиганти се оказаха прибързани. Поне когато става въпрос за Google, която обяви впечатляващи резултати за 2021 г. Приходите на компанията за последните дванадесет месеца са над 257 млрд. долара, като чистата печалба е над 76 млрд. Друго обаче привлече вниманието на инвеститорите. Alphabet, дружеството - майка зад Google, обяви сплит от 20 към едно на акциите си.

Обикновено, когато акциите на някои компании поскъпнат твърде много, лидерите прибягват към разделяне на книжата, за да ги направят по-достъпни за повече инвеститори. Подобен ход предприеха Apple и Tesla през последните няколко години. В резултат на решението новите акции на Google поскъпнаха с над 8%, след като пазарът в САЩ затвори, и достигнаха 3 хил. долара. Това означава, че спрямо тази цена след процедурата през юли акциите на Google ще струват 150 долара (примерът не взема предвид движението на котировките дотогава).

Ключови инвестиции

"Инвестициите в изкуствен интелект ще бъдат ключови", сподели пред инвеститорите след представянето на отчета изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай. "През октомври представихме нова AI архитектура, наречена Pathways", добави той и посочи, че новата архитектура ще позволи на изкуствения интелект да се обучава едновременно на няколко задачи. Моделите с AI обикновено са обучени да правят само едно нещо - като вземане на решения, решаване на проблеми, възприятие, разбиране на човешката комуникация.

За да илюстрират мащаба на постиженията на екипа, Пичай посочи пример с пробив в биологията. "На учените са били необходими повече от 50 години, за да разберат структурата на 150 хил. протеина. Екипът на DeepMind вече е разширил този брой до 1 млн. и смятат, че ще достигнат до повече от 100 млн. тази година", добавя лидерът на компанията. "С Pathways един модел вече ще може да бъде обучен да прави хиляди, дори милиони неща."

От биология до блокчейн и клипове

Впечатляващ е растежът на YouTube през последните няколко години. От 2017 г. насам, когато компанията започна да споделя данни по сегменти, приходите от реклама в сайта за видеоклипове са се увеличили от 8 млрд. до над 28 млрд. през 2021 г. "Наблюдаваме вълнуваща инерция в YouTube, сподели Пичай. Току-що достигнахме 5 трлн. гледания за всички времена и имаме над 15 млрд. гледания всеки ден в световен мащаб. Това помага на нашата общност на създатели да достигне до по-нова и по-голяма аудитория."

Съдържанието в платформата също се увеличава. "Миналата година броят на каналите в YouTube, които са направили поне 10 хил. долара приходи, са нараснали с над 40%", добави изпълнителният директор на Google. Сюзън Войчицки, която е изпълнителен директор на YouTube, обяви в края на януари, че компанията ще увеличи средствата за създателите на съдържание чрез няколко различни стратегии, една от които е NFT.

"Фокусирани сме върху разширяването на екосистемата на YouTube, за да помогнем на създателите да се възползват от нововъзникващите технологии, включително неща като NFT", сподели в публично писмо относно стратегията на Yotube през 2022 г. Войчицки, която е начело на видеоплатформата от 2014 г.

"Определено разглеждаме блокчейн като технология с широки приложения", потвърди и Сундар Пичай пред инвеститорите снощи, като посочи, че може да има приложения, "много по-широки отново от всяко едно приложение (като NFT в момента)". Пичай не сподели в каква насока се работи с технологията, но посочи, че облачният отдел в компанията изучава приложенията й. "Определено ще наблюдаваме пространството отблизо и ще го подкрепяме където можем", добави лидерът на технологичната компания.

Проблеми с правителството

Анализаторите се обърнаха към Сундар Пичай относно последните законопроекти, представени в Конгреса на САЩ, които според Дан Сьомън, анализатор от Bank of Montreal, "изглежда, са насочени директно към големи технологични компании като Alphabet". Според изпълнителния директор на Google законопроектите могат да навредят на компанията и продуктите, които предлага.

"Има много области, в които има широко разпространено съгласие, обясни Пичай. Призоваваме за регулации за поверителност, особено на федерално ниво, актуализиране на защитата за деца и така нататък", но според него някои от настоящите предложения не разглеждат тези въпроси. "Има области, в които наистина сме загрижени, че те биха могли да нарушат широк спектър от популярни услуги, които предлагаме на нашите потребители."

Според Пичай някои от законопроектите дори могат да навредят на "американската конкурентоспособност чрез поставяне в неблагоприятно положение единствено на американските компании" спрямо останалите технологични фирми от Европа и Китай . "Как да се уверим, че сме в съответствие с всички разпоредби? Как да разберем кога се нуждаем проактивно от одобрения и така нататък? Така че всички те (законопроектите) могат да имат непредвидени последици", добави Сундар Пичай и призова Конгреса да отдели време, за да обмисли непредвидените последици, преди да вземе решения.

Все още няма коментари
Нов коментар