Печалбата на Amazon скочи с над 50% за година

Компанията обяви приходи 470 млрд. долара за 2021 г. и повишава цената на Prime абонамента

Бизнесът с облачните услуги на Amazon се разраства най-бързо
Бизнесът с облачните услуги на Amazon се разраства най-бързо
Бизнесът с облачните услуги на Amazon се разраства най-бързо    ©  unsplash
Бизнесът с облачните услуги на Amazon се разраства най-бързо    ©  unsplash
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Приходите на Amazon не спират да растат. За последните дванадесет месеца постъпленията на дружеството се увеличават с над 20% до 470 млрд. долара. Чистата печалба е скочила с над 50% в сравнение с 2020 г. до 33 млрд. долара. След добрите новини акциите на компанията поскъпнаха с над 10%.

"Въпреки огромния ръст на продажбите през 2020 г. ние продължаваме да наблюдаваме нарастване в търсенето и продажбите през 2021 г., дори след като икономиката се отвори отново", сподели пред инвеститори след отчета Брайън Олсавски, главен финансов директор на Amazon. Според Олсавски по време на пандемията Amazon е увеличила значително инвестициите си в разрастване на операциите, за да "бъде в крак" с увеличаващото се търсене.

"Почти удвоихме оперативния ни капацитет през последните две години", поясни Олсавски, като посочи, че инвестициите са основно в транспортни средства и човешки капитал. "Amazon вече има над 1.6 млн. служители глобално, като броят им се е удвоил за две години", добави лидерът на технологичната компания. Инфлацията обаче продължава да бъде основният проблем на компанията.

По-високи цени

"Загубихме 4 млрд. долара поради разходи, причинени от инфлационен натиск, загуба на производителност и смущения в нашите операции", предупреди инвеститорите финансовият директор и посочи, че ръстът в цените ще бъде най-големият проблем на компанията през настоящата година. "Инфлацията се отнася преди всичко до увеличенията на заплатите", поясни Олсавски.

Именно поради нарастващите разходи Amazon обяви, че планира да повиши цената на абонаментната услуга - Prime, с около 15%. "С продължаващото разширяване на предимствата на Prime потребителите, както и нарастването на заплатите и транспортните разходи Amazon ще увеличи цената на услугата в САЩ", сподели намеренията на компанията Олсавски пред инвеститорите.

Най-печеливш за Amazon продължава да бъде бизнесът с облачни услуги. "AWS (Amazon Web Services) добави повече приходи през годината от всяко тримесечие в историята си до сега", сподели финансовият директор, като посочи, че AWS вече е бизнес с приходи над 71 млрд. долара на година спрямо 51 млрд. долара през 2020 г. "Дори на голяма база приходите се увеличават с 40%", отбелязва Олсавски.

Разминаването между пазара и бизнеса

"Amazon остава лидер в търговията на дребно и дигиталния облак, а продажбите на дребно продължават да растат бързо", сподели пред инвеститорите си Томас Валенсуела, изпълнителен директор на хедж фонда Stewart Asset Management. "Маржовете на печалба за услугите са значително по-високи от бизнеса, свързан с продуктите (на Amazon)", добави той, като очаква "през следващото половин десетилетие промяна към услугите, която да позволи на Amazon да удвои оперативния си марж, което ще доведе до много бърз растеж на печалбите".

"Amazon продължава да мачка конкуренцията и да се разраства бързо", казаха пред инвеститорите си Уоли Вайц и Брад Хинтън, изпълнителни директори на хедж фонда Weitz Investment Management, но споделиха и разочарованието си от представянето на компанията през последната година. Въпреки разрастването "акциите ѝ приключиха годината точно там, където започна".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cashe avatar :-|
    Aleko

    Никъде в статията не виждам споменато нищо за Rivian, откъдето идва и огромният скок на печалбата. Или поне на печалбата на хартия, защото акциите на Rivian се понижиха с повече от 40%.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал