Агенцията за дигитален маркетинг CreateX и SoftUni сключват стратегическо партньорство
Как виждат бъдещето на съвместната си работа изпълнителните директори на двете организации


Съдържание от SoftUni

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Александър Иванов основава CreateX преди четири години, когато успоредно с развитието на агенцията е и образователен директор в "СофтУни". С времето той се включва в процеса на преподаване, като води лекции на различни теми от дигиталния свят и се среща с много от студентите на "СофтУни", превръщайки се не просто в техен преподавател, но и в ментор за тяхното развитие.
Междувременно и работата в CreateX се движи на пълни обороти. Тя започва с основен фокус върху performance маркетинга - работа върху оптимизацията на сайтове за търсещите машини (SEO) и онлайн реклама в екосистемите на Facebook и Google по модела pay-per-click (PPC). С времето агенцията се развива, екипът нараства до 25 души, а в портфолиото ѝ се появяват още ключови услуги - Social Media Marketing, Email Marketing и Strategic Marketing.
С началото на пандемията прогнозите бяха неясни за много бизнеси, но немалка част от тях осъзнаха нуждата от активно дигитално присъствие, а това още повече засили растежа на агенцията. CreateX не само успешно отваря втория си офис във Велико Търново, но разширява още повече набора от услуги, които предлага, като този път към семейството се присъединяват Creative Production и Web Development. По този начин се затваря 360-градусовият маркетинг пакет, който агенцията предлага на своите клиенти.
В този период започва и проектът "Дигитален Търновград" под шапката на CreateX, който дава възможност на хората от провинцията да се преквалифицират и да започнат работа в сферата на дигиталния маркетинг.
"Възникването, управлението и бъдещето на CreateX винаги са лежали на образованието. Ние вярваме, че във всяко кътче на нашата страна можем да открием талантливи хора, които да бъдат обучени и превърнати в дигитални експерти", споделя Александър Иванов. По думите му именно тази визия хармонира с визията на SoftUni и това е една от основните причини новото партньорство да стане факт.

По стъпките на големите
С отварянето на втория офис на CreateX и развитието на правилната remote култура на работа, наложена от пандемията, капацитетът на агенцията продължава да нараства. Към днешна дата служителите вече са над 45, а проектите, по които работят - повече от 80.
Като предлага пълния спектър от услуги за дигитализиране на бизнеса, CreateX навлиза в сегмента на големите агенции в страната и започва да привлича клиенти от Европа и дори от Африка.
Сред брандовете, за които агенцията е изготвяла кампании или обслужва цялостно, са Jamieson, SVR, "Захарни заводи", Go Grill, Epharm, Dundee Precious, Meat Revolution, Playsense, The Business Institute, "Заедно в час" и много други.
Стратегическо партньорство с ясни цели
Партньорството със SoftUni ще даде допълнителен тласък в развитието на организацията, осигурявайки подготвени кадри, които да станат част от пътешествието на CreateX по стъпките на големите агенции в България, а и в световен мащаб. Как виждат бъдещето на съвместната си работа изпълнителните директори на двете организации.

Какви са перспективите и целите на партньорството между SoftUni и CreateX
Най-общо можем да кажем, че имаме две големи цели - краткосрочна и дългосрочна. Краткосрочната е SoftUni и CreateX да обединят сили в посока развитие на дигиталните таланти на България. За целта след завършване на въвеждащия курс по "Основи на дигиталния маркетинг", цялостната програма на SoftUni Digital и професионалните модули най-добре представилите се студенти ще имат възможност да участват в SoftUni Digital Bootcamp, където ще се работи по реални проекти и казуси от бизнеса. По този начин ще можем да селектираме топ талантите от цялостната програма, които ще имат възможност да започнат работа в CreateX. Това на практика ще осигури възможност на студентите да работят по реални проекти на агенцията, а след това и да бъдат наети в нея.Дългосрочната цел е синергия между SoftUni и Createx за създаване на екосистема, която включва таланти, проекти и бизнес иноватори в контекста на web 3.0. Тя включва също първи стъпки в метавселените и възползване от възможностите, които се откриват там, както и създаване и маркетиране на NFT (non fungible tokens), AR и VR проекти и други. Целта ни е да създадем серия от обучителни програми за технологиите на бъдещето и маркетинга в условията на web 3.0, в които да включим различни реални проекти от цял свят.
Какви са конкурентните предимства на aгеницията и как успя да се наложи като водеща в България?
Най-голямото ни предимство със сигурност е 360-градусовото обслужване с холистична стратегия, която стъпва на прецизно изпълнен криейтив и се разгръща във високоефективен performance. В последната година, година и малко работихме усилено в посока да съберем изключително креативни създатели на видеосъдържание, дизайнери, копирайтъри и хора, които буквално живеят в социалните мрежи, за да можем заедно с новия криейтив директор Нина Дякова да изведем всички услуги в агенцията на следващо ниво посредством качествен криейтив. Performance експертизата я имаме от няколко години и продължаваме да я развиваме и да се адаптираме към всяка технологична новост. Мисля, че комбинацията от тези две неща ни доближава до големите в бранша и вече можем да мерим сили с тях. Определено имаме какво да покажем.
Каква е визията за развитие на съвместната работа?
Голяма част от кадрите в CreateX са бивши възпитаници на "СофтУни", завършили успешно професионалните ни програми по дизайн и криейтив или дигитален маркетинг. В същото време манталитетът и културата на CreateX е да бъде иноватор, като излиза извън традиционните рамки в своята сфера на дейност. Тези два фактора направиха нашето партньорство съвсем естествено и за двете страни, създавайки синергия както по отношение на разрастването на CreateX с качествени кадри, подготвени в "СофтУни", така и по отношение на общата ни визия за развитие и ценности, които споделяме.Първата ни голяма цел, която оттук нататък ще следваме заедно, е свързана с трансформирането на CreateX в компания иноватор, ускоряваща пряко растежа на бизнесите, с които работи, чрез новаторски и нетрадиционни стратегически подходи в сферата на криейтива, маркетингa и изграждането на цялостното дигитално присъствие. Новите технологии са в нашето ДНК, така че CreateX ще изследва и внедрява възможностите, които откриват VR и AR технологиите, а в бъдеще и метавселената, по начин, който създава ключови предимства за своите клиенти и партньори.