Най-динамичните търговци с автомобили, части и сервиз: За ремонт и нови гуми на колата криза няма

Приходите на водещите 20 компании са скочили с близо 32% до 325 млн. лв. през 2020 г.

Всеизвестен факт е, че повечето българи обичат колата си, независимо на каква възраст е. Немалко от тях хвърлят и достатъчно пари за ремонта и поддръжката й. Което прави сектора за продажба на автомобили, части и сервизи (най-вече в последните два компонента) относително устойчив на кризи - хората винаги ще си оправят колата, защото за мнозина от тях тя служи и за препитанието им. Въпреки нанесения от пандемията удар върху покупките на нови и употребявани коли секторната класация на "Гепард" показва, че немалко компании са имали повече от добра година. Приходите на водещите 20 компании са скочили с близо 32% до 325 млн. лв.

Водачите

През тази година номер едно в класацията е търговецът и вносител на гуми "Маргел-7", който има седем комплекса в София и един в Стара Загора. Компанията също така е водещ вносител и на алуминиеви джанти в България. Приходите й са скочили със 177% до 8.5 млн. лв. Увеличението на екипа е с над 60% до 80 души и продължава да расте и през тази година. "Маргел-7" е еднолична собственост на Лилия Ботева, а през последните пет години оборотът е скочил почти шест пъти.

Второ в класацията е дружество, което тепърва ще има възможности да расте още, защото работи в сферата на устойчивия транспорт. "Чериът моторс" е доставчик на електрически автобуси. През миналата година компанията достави 15 бързозарядни машини за "Столичен електротранспорт", произведени в партньорство с китайската Higer, използвани вече в линиите 11, 84, 184, 123. Оборотът се е покачил с близо 150% до 15.2 млн. лв. Приходите за 2021 г. сигурно също ще отчетат сериозен растеж, защото китайско-българският консорциум "Чериът моторс - Хайгър" спечели търга за още 30 автобуса за София, като първите вече бяха доставени през есента. Акционери в "Чериът моторс" с равни дялове са две фирми - "Пандом бъсис БГ", в която акционери са израелски предприемачи, и "Уайърлес електрик" на Асен Джингов, Георги Гугински, Стефан Кючуков и Мариус Величков от адвокатската кантора "Джингов, Гугински, Кючуков и Величков".

Топ 3 се допълва от компанията "АГС партс", която търгува с автомобилни части. През 2020 г. е отчела растеж с 55% до 4.3 млн. лв.

На печалба

За разлика от предишни години всички дружества в топ 20 са на печалба, а само четири са намалили леко служителите си през пандемичната 2020 г. В подреждането традиционно има най-много търговци на авточасти и регионални търговци на нови и употребявани автомобили. С най-високи приходи за втора поредна година е "Волво груп България", която продава товарните автомобили на Volvo. Оборотът й се е покачил с 28% до 92 млн. лв., основната част - 73%, e от продажба на камиони.

Освен "Волво груп България" в подреждането има още две други компании, повтарящи участието си в "Гепард" - "София Франс ауто - Търговски и сервизен комплекс София 1" и "Темелков ауто". Първата е оторизиран сервиз на Peugeot и за последните пет години е увеличила приходите си с над 220% (47% за 2020 г. до 15.1 млн. лв.). Освен нея в класацията има още две компании под шапката на "София Франс ауто" - "София Франс ауто - Търговски и сервизен комплекс София 3" и "София Франс ауто - Пловдив". "Темелков авто" пък е в класацията на най-динамичните за трета поредна година. Компанията продава камиони и влекачи, а основната й автокъща е в Казанлък. Тя е и най-рентабилното дружество в тазгодишното подреждане - печалба 2 млн. лв. при оборот 12.9 млн. лв.

Сред другите представители на автомобилния бранш впечатление прави дебютът на вносителя и дилър на Porsche за България "Оркид спортс карс - България". Приходите на компанията са скочили в пандемичната година с 25% до 55 млн. лв. при печалба 4.8 млн. лв. През последните пет години продажбите на дружеството неотменно се повишават. "Оркид спортс карс - България" е еднолична собственост на регистрираното в Люксембург Creevey Participation SA.

В класацията присъстват и две регионални дилърства на Opel - русенското "Автосвят" и софийското "Ню Ийст", както и няколко търговеца на употребявани коли в страната.

Почти половината от дружествата в топ 20 са представители на сектора за продажби на автомобилни части и аксесоари. Сред тях има и такова за акумулатори ("Ауто батери трейд") и дружество със сравнително голямо покритие ("Автогранд").

Все още не ясно каква точно ще е годината на пазара на автомобили, тъй като след първоначалния скок в началото на годината продажбите намаляха заради по-малкото предлагани коли заради глобалния недостиг на чипове. Това се отрази и на пазара на употребявани автомобили, който също беше засегнат значително както ценово, така и чисто като по-малък внос. Едно е сигурно - пазарът на части и сервизна дейност ще остане стабилен. Защото българите обичат колите си.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар