Иновациите и устойчивостта са неразделна част от модела на работа на P&G

Антоан Брюн - управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа

Антоан Брюн - управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа
Антоан Брюн - управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа
Антоан Брюн - управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа
Антоан Брюн - управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа

Визитка

Антоан Брюн е управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа. На тази позиция отговаря за група от 10 пазара и ръководи екип, обслужващ около 60 милиона потребители с портфолио от 30 емблематични марки като Pampers, Ariel, Gillette. Присъединява се към P&G през 1995 г. във Франция, а кариерата му преминава през различни позиции в продажбите, маркетинга и мениджмънта. Заемал е редица висши ръководни длъжности, като е отговарял за много световни пазари в цяла Европа, Близкия изток, Африка и азиатско-тихоокеанския регион. Преди да поеме Югоизточна Европа, е заемал поста управляващ директор за Австралия и Нова Зеландия. През последните години Антоан Брюн е начело на широкообхватното ускоряване на бизнеса на 10-те пазара в региона на Югоизточна Европа, като набляга на растежа в съответните категории чрез въвеждане на иновации.

Какво е влиянието на пандемията върху бизнеса на компанията и как й противодействате?

- Пандемията беше и продължава да е предизвикателство за света. Засяга всеки човек и последствията от нея ще се усещат известно време. Съвсем наскоро нашите икономики бяха засегнати от безпрецедентно прекъсване във веригата на доставки, което оказа дълбоко влияние върху наличността и цената на стоките и транспорта. Много често в несигурни времена забавянето на иновациите може да изглежда като предпочитан ход. Но все пак историята показва, че засилването на иновациите, свързани с потребителите, е най-ефективната стратегия за облекчаване на последиците от всяко предизвикателство, както и за стимулирането на устойчив растеж. В този контекст P&G се ангажира повече от всякога с иновации, които да укрепят стойността на марките на компанията и да продължат да стимулират растежа на категориите.

В каква посока са насочени усилията на компанията в областта на иновациите?

- Иновациите са начинът да се отговори на развиващите се потребителски нужди. В P&G целим да създаваме стойност и да обслужим потребителите с основни продукти, за да им помогнем да се чувстват защитени и здрави. През 2022 г. P&G Business ще продължи да работи като мощен източник на иновации, отговарящи на най-новите тенденции.

Кои са открояващите се тенденции в потребителското поведение?

- Първо, тенденцията Hygiene+, която показва, че потребителите преминават от търсене на защита към търсене на защита и уелнес. Потребителските ни проучвания разкриха, че нашите потребители са особено внимателни по отношение на чистотата и хигиената, но понякога не могат да постигнат желаните резултати. Затова голяма част от продуктовите ни иновации в България са насочени именно към запълване на тази ниша. Например новата формула на Mr. Proper Ultra Power Spray съдържа хлор и помага за дезинфекция на повърхности в домовете, като в същото време премахва до 100% замърсявания, мазнини и петна. Подсилена с високоефективни ензими, формулата на Ariel Allin1 Pods + OXI Effect не само премахва петна, които са видими за окото, но и невидимите, дори при ниски температури.

Второ, нарастващата е тенденцията към по-иновативно и по-добро качество, което предлага нови потребителски преживявания. Например балсамите Pantene осигуряват прекрасно потребителско изживяване и допринасят за растежа на категорията.

Третата тенденция е нарастващата роля на дигиталните решения за по-лесно, удобно и забавно пазаруване - защото това очакват потребителите от нас. Сътрудничим си с нашите партньори - търговци на дребно, за да предоставим лесно достъпна информация за продуктите ни онлайн.

Чудесен пример за иновация е революционната електрическа четка за зъби Oral B IO. Това е най-модерната електрическа четка за зъби на пазара, която е проектирана да предложи ненадминато потребителско изживяване при миене на зъби чрез комбиниране на най-доброто клинично представяне с изтънчеността на изкуствения интелект. Съвместната работа с нашите партньори търговци на дребно направи представянето ѝ на пазара много успешно.

В крайна сметка това, което е важно за потребителите, е да получат най-добрата стойност от покупките си. И докато цената винаги ще бъде много важен фактор, тя е само един от компонентите на стойността. Качеството и ползите от продуктите са еднакво важни и всеки път, когато потребителите са повече от доволни от продукта и покупката си, са готови да платят малко повече.

Как разрастването на фирмените брандове помага за изграждане на продуктовите категории?

- През тези безпрецедентни времена ние искаме да бъдем движеща сила в разрастването на нашите марки, изграждайки категориите, в които имаме конкуренция, и по този начин да създаваме стойност за нас и нашите бизнес партньори.

Устойчивият растеж е възможен само когато едновременно с разрастването на нашите марки развиваме и категориите. Защото, когато развиваме категориите, ние гледаме в глобален мащаб и това е от полза за всички - потребителите, клиентите и икономиката като цяло. Това изисква да сме активни във всички аспекти: предимства и стойност на продукта, опаковка, комуникация и търговия на дребно. Последното е от решаващо значение, тъй като знаем, че крайното решение на потребителите се случва в магазина. Ние си партнираме с търговците на дребно, за да помогнем на потребителите да намерят най-добрия продукт за своите нужди и да открият иновациите в търговския обект. Много фактори оказват влияние върху продажбите в магазина - асортимент, оформление на рафтовете, промоции. Във времена на инфлация ще бъде още по-важно да се повиши стойността за потребителя. Това ще стане чрез комуникиране на посланията чрез щандовете в магазините, онлайн, брошури или на дисплеи. Ясно ще бъдат посочени и ползите от промоциите.

Как компанията отговаря на тенденцията за растеж на бизнеса в един по-устойчив свят?

- Важен фактор за промяна в наше време е "устойчивото тълкуване" на живота и бизнеса. Устойчивостта вече не е само препоръчителна, а е необходимост за планетата и истински помощник за нашия бизнес!

През септември 2021 г. P&G обяви цялостен план до 2040 г. за ускоряване на действията, свързани с изменението на климата, и има амбиция за постигане на нетни нулеви емисии на парникови газове в нашите операции и верига за доставки - от суровини до търговци на дребно. Нашият ангажимент към устойчивостта рефлектира и в начина, по който внедряваме иновации в продукти ни, защото изборите и ежедневните ни действия у дома могат да помогнат за опазване на планетата. Идентифицираме и представяме продуктови решения, които стимулират отговорното и по-устойчиво потребление.

Например знаем, че 90% от отпечатъка на съдомиялната машина върху околната среда се дължи на използването на вода и енергия. Затова формулата на продукта за ръчно миене на съдове Fairy осигурява превъзходна чистота на съдовете в студена вода, като по този начин намалява консумацията на енергия. В същото време нашите първокласни капсули за съдомиялна машина Fairy Platinum почистват ефективно мазнините при бързи цикли, докато съдовете не се нуждаят от изплакване, преди да ги поставите в миялната. По този начин спестявате вода при всяко измиване.

Грижата и прането на дрехите ни, което се увеличи заради пандемията, също е възможност да направим по-устойчив избор. Чрез просто превключване на температурата на прането от 40°C на 30°C можете да намалите въглеродните емисии с 35%. Сега е по-лесно да направите разликата и да щадите околната среда, тъй като Ariel Allin1 PODs е проектиран за пране дори в студена вода благодарение на лесно биоразградимия почистващ ензим Purezyme, който осигурява отлични резултати при почистване.

Тези примери илюстрират как иновациите и устойчивостта вървят ръка за ръка и се превръщат в неразделна част от модела на работа на P&G.

Върху какво ще се фокусирате в бъдеще?

- Промяната е реалност и работата в предизвикателна, често непредвидима среда е новата норма. Уверени сме в нашия бизнес модел и стратегическите избори, които ни бяха от полза през последните няколко години. Оставаме фокусирани върху устойчивото, последователно и базирано на значими за потребителите иновации изграждане на нашите марки и категории. Продължаваме да стимулираме гъвкавостта, мащабността и устойчивостта на нашия бизнес и верига за доставки. Вярваме, че бизнесът на нашите партньори и нашите икономики ще се развиват.