Собственикът на bTV и Telenor придобива "RTL Хърватия"

Очаква се сделката за 50 млн. евро на чешката PPF Group да стане факт до средата на годината

Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона
Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона
Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона    ©  Reuters
Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Чешката инвестиционна компания PPF Group, собственик на BTV Media Group и Telenor в България, обяви, че е сключила споразумение за придобиване на хърватския телевизионен оператор RTL Hrvatska. Съгласно сделката дъщерното дружество, което отговаря за медийния бизнес на PPF, CME Media Enterprises, придобива 100% от бизнеса на RTL Group Central & Eastern Europe в Хърватия, като запазва правото за дългосрочно ползване на търговската марка. Споразумението се оценява на 50 млн. евро.

Сделката, която се очаква да бъде финализирана към средата на годината, първо трябва да получи одобрение от хърватския орган за защита на конкуренцията и от агенцията за електронни медии.

RTL Group е мажоритарен акционер в RTL Croatia от създаването й през 2004 г., а от юли 2015 г. е единствен собственик на медийната група. RTL Croatia се разраства от първия частен тв канал в страната до развлекателна група с осем тв канала, цифрови услуги и собствен музикален лейбъл, коментира Елмар Хегел, главен оперативен директор на RTL Group. Консултанти по сделката от страна на RTL са JP Morgan и Wolf Theiss.

Към момента RTL разпространява в Хърватия 3 безплатни тв канала - RTL Television (на обща тематика), RTL 2 (с фокус класически филми, сериали и спорт) и RTL Kockica (за деца), както и платените RTL Living, RTL Passion, RTL Crime, RTL Adria, и RTL Croatia World. Компанията също така поддържа стрийминг услуга и музикален лейбъл в страната.

Завръщане на CME в Хърватия

Купувачът PPF Group оперира в 25 държави в Европа, Северна Америка и Азия, като инвестира в разнообразни сектори от финансови услуги, телекомуникации и медии до биотехнологии, недвижими имоти и инженеринг. Групата притежава активи на стойност 40.3 млрд. евро и е работодател на 80 000 души в световен мащаб към средата на 2021 г. според собствени данни.

Нейното подразделение CME управлява телевизионни канали в Чехия, Румъния, Словакия, Словения и България и е една от водещите медийни и развлекателни компании в Централна и Източна Европа. CME излъчва 33 безплатни и платени тв канала и достига до общо 45 млн. зрители. Дружеството поддържа и видеострийминг платформата VOYO.

Както и в другите страни, в които оперира, CME в Хърватия чрез новата медиа в портфолиото си ще се фокусира върху дигитализация и създаване на местно съдържание, като ще продължи да залага на висококачествена журналистика, коментира в прессъобщение главният изпълнителен директор на CME за Чехия, Румъния, Словакия и Словения Дидие Щосел.

Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона, отбелязва Broadcast and TV News.

Чешкият инвеститор е собственик на опериращия в България, Унгария и Сърбия Telenor, както и на телекома O2 в Чехия и Словакия. Сделката за RTL Croatia е в съответствие с дългосрочната стратегия на PPF за разрастване в Централна и Източна Европа паралелно в бизнеса с медии и телеком оператори, което би позволило сътрудничество между компаниите в двете сфери и предлагане на общи услуги.

Сделката е част и от по-голям процес. През последните няколко години западноевропейските компании се оттеглят от медийните пазари в Централна и Източна Европа. Първоначално това направиха инвеститорите в печатни медии, а после започна отчетливо оттегляне и от телевизионния пазар. Причина за това е трансформацията на медийните услуги. Навлизането на стрийминг платформите промени сериозно бизнес модела на "старите" телевизионни компании, като им отне монопола върху дистрибуцията на съдържание. Миграцията на рекламните бюджети към дуопола Facebook/Google допълнително оказва натиск върху приходите и това прави бъдещето на големите медийни компании неясно.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 1
    • + 1

    Значи и хърватите да се готвят за манипулации и инсталиране на някой техен Киро за има няма два-три месеца.

    Нередност?
Нов коментар