Илиян Филипов: Ние сме най-големият строител на жилища в България
Съсобственикът на пловдивската ПИМК за пакета "Макрон", който ще убие транспорта, защо е минал в строителството и как не е част от инфраструктурния картел
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Илиян Филипов е един от двамата съоснователи и собственици на най-голямата автомобилна транспортна компания в България - ПИМК. Пловдивската фирма в годините се разрасна и в момента има множество дъщерни компании в орбитата си, които се занимават с всичко от бетоновъзли и кариери, до строителство, спедиция и дори жп превози.Общите приходи на групата надхвърлят 312 млн. лева за 2020 г., а печалбата е над 23 млн. лв. За различните дружества в групата работят над 1500 души.
ПИМК влезе в новините три пъти в последните две седмици. Първо, експлодира напрежението в Пловдив, където фенове на футболния клуб "Ботев" хвърляха камъни по общината, искайки довършване на стадиона, който се строи от компанията.
Тази седмица влезе окончателно в сила пакетът "Макрон", който ограничава силно българските превозвачи в бизнеса им в ЕС, като въвежда изисквания за връщането на камионите в страната по регистрация на всеки 8 седмици, връщането на шофьорите плюс заплащането им да е по ставките във финалната дестинация. Филипов беше един от гласовете от сектора, които заявиха, че компаниите ще се изнесат от България заради тази регулация.
После дойде трагедията с изгорелия ферибот в Йонийско море, на който се оказаха блокирани десетки камиони и шофьори, има три потвърдени жертви, а някои от хората продължават да са в неизвестност. Интервюто с Филипов се състоя преди трагедията с ферибота и заради напрежението около ситуацията не успяхме да довършим на живо разговора по темата. От компанията обаче коментираха за "Капитал", че продължават да помагат на операцията по извозването на хората до България, а щетите от трагедията могат да достигнат 20 млн. лв.
Имате ли контакт с новия министър на транспорта?
Писмо сме пуснали до министър Събев от нашето сдружение, което е от 1000 фирми. Все още нямаме среща с него. Искаме да видим неговата визия за автомобилния транспорт. Говори се за жп, за Македония, но секторът, който осигурява най-много пари в бюджета, е автомобилният.Така е, но този транспорт получи доста в последните години, а жп транспортът нищо.
Какво е получил?Нови пътища, възможност да работи - влизането в ЕС например.
Преди да влезем в ЕС, работехме много по-добре и с по-добри пазари. Той е една утопия за нас. Те с пакета "Макрон" ни изгониха от там и ни казаха да си стоим в гетото.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Не видях най-важния въпрос: Откъде натрупахте началния капитал??? Забранен ли е?
Всички мрънкат като бабички на Женския пазар.. ИТта, транспортни фирми, строители.. все се ощетени от държавата, милите те! А иначе седят в мутро-барокови офиси и се возят в G-класа
Защо не го попитахте за сградата в гр. София на бул. Сливница която строи от 2007г и все още не е готова???
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.