Лекарственият пазар отново порасна с 10%

Покупките на медикаменти, добавки и козметика за пръв път надхвърлиха 5 млрд. лв. през 2021 г.

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Продажбите на фармацевтични продукти през миналата година са били на стойност близо 5 млрд. лв. по данни на IQVIA.
  • Пазарът на хранителни добавки и козметика достига 815 млн. лв., като само добавките са с двуцифрен ръст - 17%.
  • Швейцарският концерн Novartis e корпорацията с най-голям пазарен дял на лекарствения пазар в България.

Дългите опашки от болни хора в аптеките и вълните от COVID-19 би трябвало да бъдат признак на това, че фармацевтичният пазар е в прекрасно здраве и продажбите растат. Макар и с малко по-нисък ръст от първата ковид година - 2020, когато закупените лекарства отбелязаха 11% ръст, през 2021 г. търсенето им по данни на световната маркетингова компания IQVIA бележи 9.9% ръст. През миналата година продажбите само на лекарства в аптеките са били за 3.07 млрд. лв. Отделно са продадени хранителни добавки и козметика на обща стойност 815 млн. лв. А болниците са купили медикаменти за своите пациенти на обща стойност 1.101 млрд. лв. Ако към общите продажби се добавят и онлайн покупките от аптеките, които са на скромната стойност 20 млн. лв., фармацевтичният пазар през миналата година за пръв път надхвърля 5 млрд. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар