Собственици на магазини в Etsy стачкуват заради скок на таксите с 30%

Протестът на продавачите на ръчно направени аксесоари и стоки започва на 11 април

В началото на 2020 г. Etsy започна автоматично да рекламира стоките на своите продавачи и да взема такса от печалбите, направени благодарение на рекламата
В началото на 2020 г. Etsy започна автоматично да рекламира стоките на своите продавачи и да взема такса от печалбите, направени благодарение на рекламата
В началото на 2020 г. Etsy започна автоматично да рекламира стоките на своите продавачи и да взема такса от печалбите, направени благодарение на рекламата
В началото на 2020 г. Etsy започна автоматично да рекламира стоките на своите продавачи и да взема такса от печалбите, направени благодарение на рекламата
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Хиляди собственици на магазини в Etsy - сайтът за продажба на ръчно направени и винтидж аксесоари и стоки, излизат на протест. Причината е решението на компанията да повиши таксите за транзакции, като те ще се повишат от 5 на 6.5%. То ще влезе в сила на 11 април и за тази дата е обявен протестът на продавачите в сайта. Те планират да спрат продажбите за срок от поне една седмица, като ако има нужда, стачката може да продължи и по-дълго.

В отговор на очакваната промяна няколко продавачи на Etsy се обединиха, за да подготвят петиция с искане увеличаването на таксата да бъде отменено. Петицията, която е наречена "Etsy: Отменете увеличението на таксата. Работете с продавачите, а не срещу нас!" е адресирана до изпълнителния директор на компанията Джош Силвърман и вече е събрала над 5 хил. подписа. Не е ясно колко от заявилите участие ще спрат продажбите за цялата седмица и колко за ден или два.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Хиляди собственици на магазини в Etsy - сайтът за продажба на ръчно направени и винтидж аксесоари и стоки, излизат на протест. Причината е решението на компанията да повиши таксите за транзакции, като те ще се повишат от 5 на 6.5%. То ще влезе в сила на 11 април и за тази дата е обявен протестът на продавачите в сайта. Те планират да спрат продажбите за срок от поне една седмица, като ако има нужда, стачката може да продължи и по-дълго.

В отговор на очакваната промяна няколко продавачи на Etsy се обединиха, за да подготвят петиция с искане увеличаването на таксата да бъде отменено. Петицията, която е наречена "Etsy: Отменете увеличението на таксата. Работете с продавачите, а не срещу нас!" е адресирана до изпълнителния директор на компанията Джош Силвърман и вече е събрала над 5 хил. подписа. Не е ясно колко от заявилите участие ще спрат продажбите за цялата седмица и колко за ден или два.

"Etsy е основана с визия за "задържане на човешкото в търговията" чрез "демократизиране на достъпа до предприемачество", се казва в петицията. "В резултат на това хората, които са били маргинализирани в традиционните икономики за търговия на дребно - жени, цветни хора, LGBTQ хора, невродивергентни хора и т.н. - съставляват значителна част от продавачите на Etsy. За много от нас Etsy е основният ни източник на доходи", заявяват от организаторите на протеста.

Исканията не се изчерпват с отменянето на по-високата такса

Исканията на продавачите в сайта не се изчерпват до запазването на сегашната такса. Те искат компанията да започне да се допитва до тях дали са съгласни техните продукти да бъдат рекламирани. В началото на 2020 г. Etsy започна автоматично да рекламира стоките на своите продавачи и да взема такса от печалбите, направени благодарение на рекламата. Това силно разочарова продавачите, които не са съгласни с начисляването на допълнителни такси без техен контрол. "Трябва да контролираме кои обяви да рекламираме, колко харчим за реклами и дали изобщо да рекламираме", се казва в текста на подписката.

"Дропшипингът" също е обект на недоволство от продавачите. Това е практика, при която дадени стоки се купуват на определена цена, а след това се предлагани на по-висока такава. Тази практика стана възможна, след като Etsy позволи на продавачите си да предлагат продукти, произведени от "производствени партньори". Според организаторите на протеста продавачите, които използват този модел, "подкопават автентичните производители, като търгуват с боклуци, произведени във фабрики с минимално заплащане, в явно нарушение на духа на общността на Etsy".

Те също така искат прекратяване на програмата Star Seller. Тя предоставя значка на продавачите, в случай че отговарят на определени метрични цели - като 24-часово време за реакция, непрекъснати петзвездни рейтинги и бърза доставка. Причината програмата да попадне под прицел е, че според продавачите тя създава "ненужно напрежение".

Etsy защити увеличението на таксите си, като заяви, че това ще помогне на компанията да поддържа по-добре продавачите. "Нашата ревизирана структура на таксите ще ни позволи да увеличим инвестициите си във всяка от тези ключови области, за да можем по-добре да служим на нашата общност и да запазим Etsy любим, доверен и процъфтяващ пазар", каза пред The Verge Кели Клаузен, ръководител на корпоративните комуникации на Etsy.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал