VP Brands International навлиза в нова пазарна категория – на нискоалкохолните миксове
Готовият за пиене коктейл в 330-милилитрови кенове се предлага в две разновидности: Fresh Lime и Bitter Soda


Съдържание от VP Brands International

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Най-големият български производител на алкохол и вино - VP Brands International, навлиза в нова пазарна категория - тази на нискоалкохолните миксове, или така наречените Reаdy to Drink напитки.
Продуктът
От този месец VP Brands International пуска на пазара по-лека версия на един от своите най-успешни и продавани брандове - мента "Пещера". Новият продукт е нискоалкохолен, готов за пиене коктейл в 330-милилитрови кенове и се предлага в две разновидности - Fresh Lime и Bitter Soda, които са с алкохолно съдържание от 4.5% алк. об. Той се произвежда и бутилира в България.
Мента "Пещера" е лидер в своята категория и безспорен символ на летните напитки. Новото предложение дава самочувствие на VP Brands International, че е първото българско дружество, производител на високоалкохолни напитки, което навлиза на пазара на готови миксове, базирани на алкохол (Spirits based RTD). С Fresh Lime и Bitter Soda компанията от Пещера дава заявка за значимо присъствие на изцяло нов пазар.

"Преди близо 20 години, когато решихме да наложим гроздова ракия "Пещерска" в национален мащаб и за първи път да инвестираме в модерна маркетингова кампания и търговска сила, много хора ни казаха, че това е много труден процес. Е, доказахме, че е възможно. Така че смело мога да кажа, че обичаме да сме първи. Но да си сред лидерите не трябва да те успокоява - напротив трябва да гледаш не просто да увеличаваш продажбите там, където можеш, а да усвояваш потенциала на неразработения пазар. Така логично дойде планът за създаване и налагане на нискоалкохолните продукти. Вярвам, че те ще повторят успехите ни в други категория като водка, ракия, уиски, мента, мастика и т.н. И ще се превърнат в генератор на устойчив ръст за компанията не само на вътрешния, но и на международния пазар", коментира изпълнителният директор на VP Brands International Иван Папазов, който е начело на компанията от самото й създаване.

Категорията
Иновацията в портфолиото на мента "Пещера" е продиктувана от все по-растящия потенциал на RTD (ready to drink) категорията. Очакванията са за двуцифрени ръстове през следващата година, а прогнозите на VP Brands International са темпът да се запази през следващите 5 години заради инвестиции и нови лансирания в категорията. Причина за това са съвременните потребители, които търсят по-леки алтернативи на твърдия алкохол, предлагащи освежаване и по-малко алкохолно съдържание.

Друго предимство на миксовете в кенче е удобната форма за on the go консумация. Ментата традиционно се пие в активния летен сезон, асоциира се с консумация навън и най-често се съчетава с газирана напитка. Предлагането на готов микс ще улесни консуматора, като му даде възможност да се наслаждава на продукта, без значение къде се намира, смятат от VP Brands.
Основната целева група на марката са активните хора на възраст 18-30 години, от големите градове, със средни и високи доходи. За тяхното привличане компанията производител ще трябва да се пребори за дял от консумацията им с големи и установени категории като сайдерите, радлерите и бирите.