Компаниите се боят от бойкот на потребителите
Но интересът на активистите има малко непосредствено въздействие върху продажбите


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Андрей Мелник, украинският посланик в Берлин, не се въздържа. Подигравайки се с рекламния слоган на Ritter Sport, той написа в Twitter на 29 март "Quadratisch, Praktisch, Blut" (квадратни, практични, кръв), заменяйки gut (добри) във фирмения слоган. Няколко дни по-късно украинският външен министър Дмитро Кулеба призова в Twitter за бойкот на производителя на шоколадови десерти, казвайки: "Ritter Sport отказва да се изтегли от Русия, позовавайки се на "сериозни ефекти" за компанията. Само че оставането в Русия ще донесе по-лоши последици, като например фатално накърняване на репутацията."
Компаниите често се съобразяват поне с някои от тези искания поради причини, несвързани с непосредственото въздействие върху финансовите резултати. "Призивите за бойкот обикновено имат много малко въздействие върху продажбите, но медийното отразяване може да навреди много на стойността на марката", казва Брейдън Кинг от Northwestern University в Илинойс. Колкото по-голямо отразяване получава една компания, толкова по-големи ще са потенциални щети.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.