Spotify отчете 2 млн. повече абонати въпреки трудностите

Резултатите са по-скоро изключение сред започналия отлив от стрийминг платформите

Spotify прогнозира, че ще продължи да се разширява с още по-бързи темпове и ще прибави 5 млн. абонати през следващото тримесечие въпреки общия отлив от стрийминг услугите
Spotify прогнозира, че ще продължи да се разширява с още по-бързи темпове и ще прибави 5 млн. абонати през следващото тримесечие въпреки общия отлив от стрийминг услугите
Spotify прогнозира, че ще продължи да се разширява с още по-бързи темпове и ще прибави 5 млн. абонати през следващото тримесечие въпреки общия отлив от стрийминг услугите    ©  Reuters
Spotify прогнозира, че ще продължи да се разширява с още по-бързи темпове и ще прибави 5 млн. абонати през следващото тримесечие въпреки общия отлив от стрийминг услугите    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Spotify се похвали с 2 млн. повече абонати и 24% годишен ръст на приходите през първото тримесечие. Добрите резултати на музикалната стрийминг платформа идват въпреки загубените потребители поради оттеглянето ѝ от руския пазар. Шумът около подкаста на Джо Рогън и бойкотът на няколко известни изпълнители също не са успели да ударят растежа на компанията. Spotify прогнозира, че ще продължи да се разширява с още по-бързи темпове и ще прибави 5 млн. абонати през следващото тримесечие въпреки общия отлив от стрийминг услугите.

През първото тримесечие на годината Spotify отчита ръст на платените си абонати с 15% на годишна база до 182 млн., или с 2 млн. повече от предходното тримесечие. Месечните активни потребители са нараснали с 19% на годишна база и достигат 422 млн. в сравнение с 406 млн. в края на 2021 г. Въпреки трудностите през последното тримесечие увеличенията са съпоставими с тези от предходните периоди, а отчетените приходите за януари - март достигат 2.7 млрд. евро.

Spotify не успява да достигне целта си от 183 млн. абонати през това тримесечие. Платформата спря премиум услугата си в Русия след началото на войната в Украйна, с което по-нейни изчисления е изгубила около 1.5 млн. абонати. Компанията определяше стъпването на руския пазар през 2020 г. като едно най-успешните си разширявания, припомня The Verge. Като се изключи ефектът от оттеглянето, ръстът на абонатите надхвърля очакванията, казват от компанията.

Подкастът на Рогън също увеличава абонатите си

Скандалът покрай подкаста на Джо Рогън от края на януари също не се е отразил на Spotify, а може би дори е имал положителен ефект за компанията. В началото на годината популярни изпълнители като Нийл Йънг и Джони Мичъл свалиха музиката си от платформата с искане Spotify да започне по-стриктно да модерира съдържанието и да не позволява разпространението на дезинформация. Повод за скандала стана подкастът на Джо Рогън, който е и най-слушаният на платформата. Експерти в медицината сигнализираха, че той и негови гости разпространяват фалшиви новини за ковид и ваксините. Много потребители заявиха в социалните мрежи, че ще се откажат от Spotify, а конкурентите ѝ побързаха да се възползват от възможността със специални оферти. Spotify обаче сравнително бързо реагира и затегна контрола. Скандалът, изглежда, се е отразил добре на Рогън, който наскоро обяви, че абонатите на подкаста му също са се увеличили с 2 млн.

Въпреки добрите резултати акциите на Spotify са загубили над 50% от стойността си от началото на годината. Компанията е засегната фундаментална преоценка на бизнес модела на стрийминга след края на десетилетния растеж на Netflix. Пазарната стойност на Spotify се е свила до 21 млрд. долара, което е една трета от достигнатия връх по време на пандемията.