Amazon с първа тримесечна загуба от 2015 г.

Инфлацията оказва влияние върху приходите на технологичния гигант

Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.    ©  unsplash.com/
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.    ©  unsplash.com/
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Една от най-големите компании в света, Amazon, обяви загуба от 3.8 млрд. долара през първите три месеца на 2022 г. Това е първата счетоводна загуба за тримесечен период за технологичната компания от 2015 г. Според данни от отчета, който компанията публикува в четвъртък, след като пазарът в САЩ затвори, основната причина за загубата е инвестицията на Amazon в автомобилния стартъп Rivian, където губи близо 7.6 млрд. долара от началото на годината.

Акциите на компанията се понижават с над 10% на фона на слабите резултати, въпреки че постъпленията дотук през 2022 г. са 116 млрд. долара, с над 7% повече за същия период през миналата година. Основната причина е инфлацията, поради която компанията понижава прогнозите си за оборот през следващото тримесечие. "Въпреки че ще продължим да търсим начини за смекчаване на покачващите се цени, очакваме те да съществуват за известно време", заяви пред инвеститорите финансовият директор Браян Олсавски след отчета.

"Amazon всъщност не е съществувал в период на висока инфлация", Смята Джъстин Пост, анализатор в Bank of America Merrill Lynch, според когото Amazon в даден момент ще трябва да повиши цените на продуктите, за да се справи с инфлацията. "Ние сме наясно с настоящата инфлационна среда и въздействието, което оказва върху потребителските - или извинете, бюджетите на домакинствата", отговори на част от въпросите на анализаторите Браян Олавски, но заяви, че има проблеми, които не могат да се разрешат вътрешно от компанията.

"Цените за доставки по въздух и вода продължават да са на или над ставките през втората половина на миналата година, които вече бяха много по-високи от нивата преди ковид", обясни финансовият директор на Amazon. "Например разходите за доставка в контейнери в чужбина са се увеличили повече от два пъти в сравнение с нивата преди пандемията. А цената на горивото е приблизително един и половина пъти по-висока, отколкото беше дори преди година", допълва пред инвеститорите Олавски.

Според Дейв Филдс, директор за връзки с инвеститорите на фирмата с капитализация от близо 1.4 трлн. долара, Amazon ще задели между 4 и 6 млрд. долара през следващите три месеца, за да се справи с въпросните проблеми по трасето в доставките. "Не сме имунизирани срещу инфлационния натиск от страна на разходите", допълни пред анализаторите на конференцията след резултатите Филдс.

Някои инвеститори остават позитивни

Въпреки понижаването на прогнозите за печалби и забавянето на растежа, някои инвеститори остават оптимисти. "В електронната търговия две трети от домакинствата в САЩ са абонати на Amazon Prime и над половината от всички онлайн търсения на продукти сега започват от Amazon", споделя в писмо до инвеститорите си през април Харис Оукмарк, хедж фонд мениджър. "Вярваме, че силната клиентска лоялност към компанията и масивната инфраструктура са значителни бариери за навлизане на конкуренцията в нарастващия пазар на електронна търговия", допълва Оукмарк.

Според хедж фонд мениджъра Amazon Web Services (облачният бизнес на Amazon) контролира почти половината от пазара на облачните услуги. Според Оукмарк спадът на технологичните акции от началото на годината представлява възможност за инвестиция. "Съвсем наскоро опасенията относно нарастващите инфлационни разходи натежаха върху акциите, като ни предоставиха още една възможност да закупим акции на атрактивни цени и с отстъпка", споделя основателят на Oukmark Fund, който управлява активи за над 17 млрд. долара.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал