Amazon с първа тримесечна загуба от 2015 г.

Инфлацията оказва влияние върху приходите на технологичния гигант

Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.    ©  unsplash.com/
Транспортните разходи на фирмата продължават да се покачват.    ©  unsplash.com/
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Една от най-големите компании в света, Amazon, обяви загуба от 3.8 млрд. долара през първите три месеца на 2022 г. Това е първата счетоводна загуба за тримесечен период за технологичната компания от 2015 г. Според данни от отчета, който компанията публикува в четвъртък, след като пазарът в САЩ затвори, основната причина за загубата е инвестицията на Amazon в автомобилния стартъп Rivian, където губи близо 7.6 млрд. долара от началото на годината.

Акциите на компанията се понижават с над 10% на фона на слабите резултати, въпреки че постъпленията дотук през 2022 г. са 116 млрд. долара, с над 7% повече за същия период през миналата година. Основната причина е инфлацията, поради която компанията понижава прогнозите си за оборот през следващото тримесечие. "Въпреки че ще продължим да търсим начини за смекчаване на покачващите се цени, очакваме те да съществуват за известно време", заяви пред инвеститорите финансовият директор Браян Олсавски след отчета.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар