IKEA ще инвестира 3 млрд. евро в онлайн търговията

Компанията иска да изпраща онлайн поръчки от магазините си, а не от логистични центрове

Целта на IKEA е да изпълнява онлайн поръчки директно от магазините си
Целта на IKEA е да изпълнява онлайн поръчки директно от магазините си
Целта на IKEA е да изпълнява онлайн поръчки директно от магазините си    ©  Reuters
Целта на IKEA е да изпълнява онлайн поръчки директно от магазините си    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Компанията, която е собственик на повечето магазини на мебелния гигант IKEA - Ingka Group, обяви, че инвестира 3 млрд. евро в развитието на магазините си. Средствата ще бъдат влагани до края на 2023 г., като целта е магазините на компанията да се пренастроят, за да обслужват онлайн поръчки по-ефективно.

IKEA до момента залага главно на огромни магазини, които се намират в покрайнините на градовете, но до момента от тях не е имало възможност да се изпращат поръчки, които са били направени онлайн. Ingka иска да промени това, като за целта ще изгради специална складова част в магазините, благодарение на която изпълняването на електронни поръчки директно от магазините би станало възможно, съобщава Reuters.

"Повечето инвестиции ще бъдат в съществуващите ни магазини, тъй като говорим за трансформиране, редизайн на предназначението на квадратните метри", каза Толга Онку, мениджър на продажбите на дребно в групата, в интервю за агенцията. "Чувстваме, че трябва да наваксаме в задния край на нашата операция, и осъзнахме, че чрез включването на магазини в нашата последна миля и мрежа за проектиране на изпълнение можем да създадем ситуация, от която да печелим", добави Онку.

Известна част от средствата ще бъде насочена и към нови традиционни за IKEA магазини в Румъния, Китай и Индия и нови градски магазини, както и студиа за планиране в Канада, Дания, Италия, Индия, Съединените щати и други страни.

Онку също така изтъкна, че решението за изпълняване на поръчките от самите магазини ще има и положителен ефект върху клиентите. Според него промяната в стратегията ще доведе както до по-ниски цени за доставки, така и до по-бързи доставки. Не на последно място ще намалеят и вредните емисии на компанията.

Мениджърът на продажбите на дребно за Ingka също така отхвърли твърденията, че компанията не е избрала подходящия момент за инвестирането на подобна сума. Според него геополитическото напрежение, високата инфлация и влошаването на доверието на потребителите са сериозни проблеми, но нито един от тях не би затруднил компанията, защото потребителите търсят качествени и нескъпи продукти, а това е специалността на IKEA. "Съгласен съм, че перспективите (за потребителските разходи като цяло) изглеждат малко мрачни. Това означава, че съотношението цена - качество и време, достъпни решения, които са с добро качество, функция и дизайн и устойчиви, ще се увеличат в търсенето", казва той.

Лондон е тестово поле за IKEA

Около 1 млрд. евро от обявените инвестиции ще бъдат направени в Лондон, защото градът е използван от компанията като тестове поле за нов тип магазини и логистични операции.

Първият магазин на IKEA, който вместо в покрайнините на града се намира в неговия център, беше отворен през 2019 г. в Париж. Преди по-малко от четири месеца първият подобен магазин беше отворен и в Лондон, като той се намира в мол в квартала "Хамърсмит". През 2023 г. врати ще отвори следващият самостоятелен централен магазин на компанията, който ще се намира на известната търговска улица "Оксфорд". Ingka купи сградата, в която ще бъде магазинът, още през 2019 г., но пандемията забави отварянето му.

Всичко това сигнализира за сериозна промяна в стратегията за развитие на компанията, която в момента залага на желанието на хората да споделят преживявания с техни близки. "По принцип нашето убеждение все още е, че хората искат да бъдат с други хора, да изживеят вълнуващи пространства, да се събират", каза Синди Андерсен, ръководител на дъщерното дружество Ingka Centers. Тя също така добави, че целта пред Ingka е да създаде места, които хората да посещават всеки ден, а не веднъж седмично.