"Електрохолд" заменя бранда ЧЕЗ върху сметките за тока

След смяна на собствеността електродружеството ще премине през дългосрочен процес по ребрандиране

От ляво надясно шефът на мрежовия оператор "ЕРМ Запад" Георги Миков, главният търговски директор на "Електрохолд" Владимир Дичев и изпълнителният директор на Групата Карел Крал
От ляво надясно шефът на мрежовия оператор "ЕРМ Запад" Георги Миков, главният търговски директор на "Електрохолд" Владимир Дичев и изпълнителният директор на Групата Карел Крал
От ляво надясно шефът на мрежовия оператор "ЕРМ Запад" Георги Миков, главният търговски директор на "Електрохолд" Владимир Дичев и изпълнителният директор на Групата Карел Крал    ©  Надежда Чипева
От ляво надясно шефът на мрежовия оператор "ЕРМ Запад" Георги Миков, главният търговски директор на "Електрохолд" Владимир Дичев и изпълнителният директор на Групата Карел Крал    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Близо 3 милиона потребители в страната вече няма да получават сметките си за ток от ЧЕЗ, а от "Електрохолд България". Това е новото име на електроснабдителното дружество в Западна България, което от лятото на 2021 г. е част от "Еврохолд". Тогава българският енергиен холдинг придоби мажоритарен дял от по 67% в "ЧЕЗ Разпределение" и "ЧЕЗ Електро", а в края на март тази година "Еврохолд" се сдоби с почти 100% от собствеността на двете дружества на чешката ЧЕЗ.

В четвъртък се проведе и официалното представяне на новата визуална и корпоративна идентичност на електродружеството. Въпреки ребрандирането и промяната на собствеността за потребителите няма да има сътресения - нито в цената, нито в качеството на услугата. Дори напротив - заявките са последното да се подобри.

От стикери до капаци на улични шахти

Процесът по ребрандиране е започнал още в края на април, след вписването на новото име на дружеството в Търговския регистър, коментира пред "Капитал" Десислава Бориславова, ръководител "Връзки с обществеността и комуникациите" в "Електрохолд България". По думите й ребрандирането на търговските центрове и сградите на дружеството ще приключи за около два месеца. Целият процес по смяната на отличителните символи на бранда обаче ще продължи години, защото старото име и логото на ЧЕЗ са били поставяни върху редица дълготрайни съоръжения, които ще бъдат подменяни поетапно. "Процесът е дългосрочен, той включва ребрандиране на редица елементи като работни облекла, съоръжения, капаци на шахти и т.н.", коментира Бориславова.

Вече са ребрандирани вътрешните системи, уебсайтът и системите за електронни услуги на "Електрохолд", но от дружеството не коментират каква ще е крайната цена за новата им бранд идентичност. В процеса по ребрандиране ще бъдат преобразени 29 търговски центъра и над други 100 обекта на компанията. Относно новата визия изпълнителният директор на групата "Електрохолд" Карел Крал коментира пред "Капитал", че в процеса на работа една от целите е била да се запази приемствеността между старата и новата визия. "Искаме да вървим напред, но не искаме да се забравя какво е постигнато през последните 15 години", заявява той.

Проектът е реализиран съвместно с агенцията Datenwerk Bulgaria, част от групата на All Channels Communications, след конкурс с участието на седем творчески агенции. За комуникационната стратегия и PR обслужване от "Електрохолд" си партнират с агенцията Alfa Communications.

За популяризирането на новата визия от компанията ще разчитат, както на традиционна реклама, така и на онлайн комуникация. "Ще използваме социални мрежи, външна реклама, радиореклама и реклама в търговските ни центрове, както и във фактурите за електроенергия на хартия и онлайн", коментира пред "Капитал" още Десислава Бориславова.

Електроенергийната мрежа

Преименуван е и мрежов оператор - "ЧЕЗ Разпределение" вече се казва "ЕРМ Запад". Изпълнителният му директор Георги Миков обясни, че за мрежовата система предстоят сериозни предизвикателства заради постоянните запитвания за присъединяване на соларни панели от страна на бизнеса и бита.

Исторически системата е изградена едностранно - да доставя ток до потребителите, а не да приема от тях. "Често самата инфраструктура не може да се справи с новите притоци на напрежение", казва Миков.

Тази промяна в ролята на електроразпределителните дружества е логична, тъй като се очаква след години системата да не е централизирана (токът да идва от едно място), а да има все повече енергийно автономни бизнеси и домове, които сами да покриват нуждите си и да връщат обратно в системата излишъка си на ток. Това обаче означава нужда от инвестиране в т.нар. smart grid система, която може да подпомогне с автоматизацията при свързването на многобройните соларни мощности.

Сега в парламента се обсъжда нов законопроект, който да улесни режима за бизнеса при слагането на соларни панели за собствена употреба. При обсъждането му обаче се потвърдиха доста от съмненията, че електропреносната мрежа не е готова все още за такива промени.

"ЕРМ Запад" ще има и ключова роля за бъдещото развитие на зарядните станции за електрически коли. Планът на ЕСО включва изграждането на 10 хил зарядни станции за коли в рамките на 5 години, при условие че в момента в страната има не повече от 600 - 700. Според Миков и Карел това наистина ще е тест за системата, тъй като в момента тя не е подготвена за мощните зарядни superchargers (такива има на Tesla), които могат за по-малко от час да заредят батерията на електрически автомобил, а според плановете на ЕС само в рамките на десетилетие електропреносната мрежа ще трябва да може да поема тази тежест.

По темата работи и Евгени Ахмадзай.