British Airways намалява полетите заради липсата на достатъчно персонал

Компанията прави сериозни промени на ръководно ниво

ВА, както повечето компании от бранша, има сериозни затруднения откакто търсенето на билети започна да се повишава след отпадането на голяма част от мерките срещу пандемията от коронавирус.
ВА, както повечето компании от бранша, има сериозни затруднения откакто търсенето на билети започна да се повишава след отпадането на голяма част от мерките срещу пандемията от коронавирус.
ВА, както повечето компании от бранша, има сериозни затруднения откакто търсенето на билети започна да се повишава след отпадането на голяма част от мерките срещу пандемията от коронавирус.    ©  Reuters
ВА, както повечето компании от бранша, има сериозни затруднения откакто търсенето на билети започна да се повишава след отпадането на голяма част от мерките срещу пандемията от коронавирус.    ©  Reuters

Националният превозвач на Великобритания British Airways (BA) обяви, че прави сериозни промени на лидерско ниво, след като компанията обяви, че намалява полетите си заради недостатъчен персонал. Това е и първата възможност за изпълнителния директор Шон Дойл да направи реална промяна, след като той встъпи в длъжност през октомври 2020 г., когато пандемията от коронавирус беше в своя апогей.

Кадровите промени са на най-високо ниво, като позициите си губят директорът по клиентските въпроси Том Стивънс и главният директор по информация и цифрови технологии Антъни Олкок. Те ще бъдат заменени съответно от Калъм Лейминг и Дърк Джон. Лейминг и досега работеше в BA, като заемаше позицията на директор на бизнес възстановяването, докато Джон е външно назначение. Той има богат опит в индустрията, като до момента е работил за McKinsey, Latam Airlines и Lufthansa.

Позицията на главен оперативен директор е разделена на две, като заемащият поста до момента Джейсън Махоуни ще поеме позицията на главен технически директор, а отговорността за дневните операции ще се поеме от външен кадър, който все още не е избран.

"Всички в British Airways са изцяло съсредоточени върху три приоритета: нашите клиенти, подкрепа на най-големия стимул за набиране на персонал в нашата история и повишаване на нашата оперативна устойчивост", каза превозвачът в отговор на запитване от страна от Financial Times.

Възстановяването от пандемията не е лесно

ВА, както повечето компании от бранша, има сериозни затруднения, откакто търсенето на билети започна да се повишава след отпадането на голяма част от мерките срещу пандемията от коронавирус. Компанията обяви, че спира около 8 хил. полета в периода март - октомври, след като няма нужния персонал, за да ги обслужи.

Превозвачът отмени главно полети, които са на кратки разстояния - Барселона, Берлин, Амстердам и Париж.

ВА съкрати малко под 10 хил. служители по време на пандемията, като липсата на толкова голям персонал сериозно пречи на дневните й операции. Най-сериозно се усеща липсата на кадри за позиции, които обслужват самолетите на земята, и това ще е най-трудната за запълване кадрова дупка.

Авиокомпанията планира да наеме поне 6 хил. нови служители, за да се справи с търсенето, което според Дойл е между 65% и 70% от нивата на бизнес пътуванията за 2019 г.

Друг сериозен проблем пред компанията е този с IT системите й, като клиентите се оплакват главно от чакане с часове за свързване с оператори. Компютърните проблеми обаче не се изчерпват само с клиентските връзки - те са отговорни и за голяма част от забавянията на полетите на британския национален превозвач.

Проблемите не са само за BA

Затрудненията, пред които е изправена BA, са причина за главоболия и за други авиокомпании. Американската JetBlue Airways намали полетите за май с между 8 и 10% и планира да предприеме подобни действия за лятото, пише CNBC. JetBlue вече добави 2.5 хил. нови служители тази година, но все още няма достатъчно персонал.

По същия начин Alaska Airlines намали полетите до края на юни с 2%, след като беше принудена да направи това през април в резултат на липса на персонал. Southwest Airlines съкрати 65 хил. пролетни полета и 20 хил. летни полета, съобщава Dallas Morning News.

"Американските превозвачи имаха подобни проблеми при възстановяването по-рано в процеса, а сега виждаме проблеми в Европа и сектора в Обединеното кралство при възстановяването и работата на системата", каза Дойл пред FT.

Все още няма коментари
Нов коментар