Campari планира да отвори до 100 бара по света

Целта на италианския производител на алкохол е да задоволи потребителския интерес

Напитките на компанията се търсят все повече
Напитките на компанията се търсят все повече
Напитките на компанията се търсят все повече    ©  Reuters
Напитките на компанията се търсят все повече    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Италианският алкохолен производител Campari обяви, че планира отварянето на редица барове по света, като целта е да се отговори на нарастващия интерес към напитките на компанията. По-голямата част от баровете ще са в Италия, но е предвидено разширяване на дейността към Европа, Азия и Северна Америка.

Решението не е изненадващо, след като интересът към двете най-популярни напитки - Aperol и Campari, нарасна значително по време на пандемията от коронавирус. Според изпълнителния директор на Campari Боб Кунце-Концевиц това е перфектната възможност за издигането на бизнеса на ново ниво. "Когато става дума за аперитиви, магията се прави в барове, смесване", каза той пред журналисти.

Campari вече има няколко бара в Италия, като първият е Camparino на централния площад на Милано. Той беше купен от компанията за 5.6 млн. евро през 2018 г., като след това похарчи още 6.5 млн., за да модернизира обекта. През 2020 г. дружеството плати 4.2 млн. евро, за да си осигури пространство във Венеция, където на следващата година отвори Terrazza Aperol. Това е и мястото, където алкохолната напитка доби световна популярност като основа за коктейла Spritz.

"Миналата година открихме първата Terrazza Aperol във Венеция в "Кампо Санто Стефано" и той ще стане франчайзополучател. Идеята е да имаме 50 - 100 обекта в света", каза Кунце-Концевиц, без да даде точна времева рамка за реализирането на плановете. Въпреки това в следващите пет години приоритет ще получат големите градове. "През следващите пет години бихме искали да имаме Camparino (барове) в Лондон, Ню Йорк, Сингапур", заяви Кунце-Концевиц.

Според Карло Алберто Карневале Мафе, професор в училището за управление на SDA Bocconi в Милано, изборът на Campari може да донесе и други позитиви за компанията. Един такъв би бил по-доброто разбиране на клиентите, което би станало възможно след събирането на точни данни относно моделите на потребление.

"Изборът на Campari е в съответствие с необходимостта на много марки да се доближат до крайните потребители, като предлагат не само продукти, но и отличителни контексти на преживявания, които подсилват идентичността на марката", заяви той пред Reuters.

Началото на годината е силно

Миналата седмица компанията представи финансовите си резултати за първото тримесечие на годината, от които се вижда ръст в продажбите. Причината за това е главно фактът, че баровете и заведенията в Европа отвориха напълно след почти две години на нарушен ритъм на работа заради пандемията от коронавирус. Друг фактор е и презапасяването от страна на собствениците на заведения, след като войната в Украйна и инфлацията означават скорошно покачване на цените. Според Кунце-Концевиц запасяването е отговорно за около половината от увеличението в продажбите.

Приходите достигнаха 535 млн. евро за периода януари - март, което е увеличение с 29% на годишна база. Продажбите на Aperol, който е най-продаваният продукт на групата, нараснаха със 72% през първото тримесечие, стимулирани от силното потребление в Италия.

Компанията също така обяви и придобиването на френската марка за горчив аперитив Picon и свързани към това активи от Diageo. Цената на сделката е 119 млн. евро, като по този начин Campari продължава да засилва присъствието си във Франция, която е четвъртият по големина пазар за нея.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал