Mercedes EQS предлага електрическото бъдеще днес

Дългата 5.21 м електрическа лимузина има отличителен дизайн, предлага комфортен превоз, огромен багажник и пробег до 741 км

Mercedes EQS предлага електрическото бъдеще днес
Mercedes EQS предлага електрическото бъдеще днес

В преследване на целта си до 2025 година половината от продаваните нови автомобили да са на ток Mercedes вече лансира 6 електрически модели само в класа на пътническите автомобили. Най-впечатляващият сред тях безспорно е EQS - първата луксозна лимузина на ток в света. Качен на новата платформа за електромобили на Mercedes, която ще се използва от още четири модела в следващите години, EQS предлага комфорта, лукса и удобствата на емблематичната S-класа в съчетание с уникални за индустрията технологични решения и нулеви вредни емисии.

Дългата 5.21 м електрическа лимузина има отличителен дизайн, подчинен на аеродинамиката, предлага комфортен превоз на до петима пасажери, огромен багажник с минимална вместимост 610 литра и пробег до 741 километра.

В пет версии

Моделът се предлага в пет версии. Базовият модел е с означението EQS 350. Той използва електромотор с мощност 292 конски сили, задвижващ задните колела, и батерия с капацитет почти 91 киловатчаса. Версията EQS 450+ е със задно предаване и 333 конски сили мощност, а EQS 580 4MATIC+ предлага двойно задвижване и 523 к.с.

На върха в гамата е доработеното от AMG изпълнение EQS 53 4MATIC+ - с два задвижващи моста, 658 к.с., подсилени спирачки и режим на шофиране със суперспортни настройки. Изпълнението Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ може да се поръча и с пакета AMG Dynamic Plus, увеличаващ мощността до 761 к.с. Най-мощната версия на електрическата лимузина спринтира от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди, докато благодарение на батериите си с капацитет близо 108 кв/ч запасът от ход на EQS 450+ е най-големият предлаган от сериен автомобил към момента.

Друга уникална характеристика на модела са завиващите до 10 градуса задни колела, като това голямо отклонение позволява радиусът на обратен завой да е феноменалните за автомобил с тези размери и междуосие 11.5 метра, или колкото на по-къс с около 40 см модел.

Цялата информация пред погледа на водача

Впечатляващ е и опционалният Head-up-Display, който има площ като на телевизор с размер на екрана 77 инча. Освен че предлага изобилие от информация, технологията на добавена реалност позволява указанията от навигацията например да се наслагват директно върху пътя и заобикалящата среда. С цел минимум разсейване при шофиране освен с глас редица функции могат да се управляват с движение на ръката.

Не по-малко интересно е дигиталното приборно табло, което използва 12.3-инчов дисплей. То предлага различни визии, с акцент върху различни данни, свързани с пътуването, и огромен обем от информация по едно и също време.

Сред уникалните удобства за пътника до шофьора е опционалният трети екран с размер 12.3 инча изображение, който се активира, когато на седалката има човек. През него пасажерът може да си прави всички настройки, както и от централния дисплей, но по-удобно и без да пречи на водача.

Комбинацията от три екрана е кръстена от Mercedes Hyperscreen. С размера от 1.42 метра това е най-големият дисплей, присъстващ в сериен модел на марката. Прави впечатление интеграцията на дисплеите в една обща повърхност - решение, което е едновременно стилно и функционално и осигурява достъп до всички функции по всяко време. Системата MBUX Hyperscreen се самообучава, като с течение на времето на началния екран намират място настройките на функциите, които водачът използва най-често. Разбира се, подредбата подлежи и на персонализация.

Ново ниво на автономност

Една от най-иновативните системи в EQS е асистентът за шофиране Drive Pilot. Той предлага ниво на автономност три, като без намеса на водача може да поддържа зададената скорост, ускорява, намалява, спира и потегля според поведението на превозните средства около него и да следва извивките на пътя. При движение с до 60 км/ч това ще е възможно без ограничение във времето в момента, в който законът позволи автономно движение. Дори и сега обаче това е огромно улеснение за водача във всяка ситуация и особено при придвижване в задръстване.

Още към момента колата е готова и самостоятелно да се паркира и отпаркира, без в нея да има водач (ниво 4 на автономно шофиране), но за целта е нужно създаване на необходимата инфраструктура, каквато в момента има само на специален паркинг на летището в Щутгарт, Германия. Така или иначе обаче и сега EQS паркира самостоятелно без намесата на водача, който само трябва да постави начало и край на процеса.

Като в бизнес джет

Извън технологичните чудеса EQS предлага изключителен комфорт за всички пътници на борда. Седалките разполагат с подгряване, охлаждане и няколко програми за масаж, като задните могат да бъдат и тип кресла с подвижна долна част като в първа класа на самолетите или в поръчковите бизнес джетове. Лимузината предлага и няколко програми, които комбинират музика, аромати, осветление и масаж за различни нужни - релаксиране, тонизиране и т.н.

Возещите се отзад също имат възможност да променят редица настройки по колата през подвижен таблет, който може да се постави в подлакътника на задните седалки. В допълнение - пространството пред коленете е сред най-щедрите в сегмента на примиум лимузините.

Част от опционалното оборудване е озвучителна система Burmester с 15 високоговорителя и 710 вата мощност. Тази разполага и със система за компенсиране на шума, така че качеството на възпроизвежданата музика да не се променя от звуците от околната среда. Тя така или иначе обаче има малко работа, тъй като в електрическата лимузина е изключително тихо независимо от скоростта.

Освен, разбира се, ако водачът не иска да чува реакциите на автомобила при настъпването на педала на газта. За по-естествено усещане при ускорение се предлагат три различни озвучавания, кръстени Silver Waves, Vivid Flux и демонстриращия мощ Roaring Pulse.

Съвсем скоро моделът ще може да се поръча и с врати с електрическо задвижване. Тогава колата автоматично ще отваря вратата на водача, когато той се приближи на по-малко от 1.5 метра. Ще има и възможност за отваряне на задните врати от дистанция. Към момента EQS вече предлага системата за защита на пасажерите при слизане, която сигнализира, ако отварянето на вратите не е безопасно.

По-чист въздух от този навън

Вентилационната система се предлага с HEPA филтър, който използва активен въглен за филтриране на микрочастици, цветен прашец, серен диоксид, азотни оксиди и други замърсявания, така че въздухът в салона да е в пъти по-чист от този на околната среда.

Благодарение на въздушното окачване EQS може да вози изключително комфортно или пък да седи на пътя като спортен автомобил. Всички настройки, свързани с шофирането - волан, окачване, асистиращи системи и така нататък, се променят в зависимост от избрания режим на шофиране - комфортен, спортен, екологичен и индивидуален, който позволява комбинация от настройки по собствените предпочитания.

Благодарение на ниския център на тежестта заради батериите в пода EQS е изключително стабилен автомобил, особено на път със завои. Удоволствието от шофирането е изключително, като при спортен модел, а най-хубавото е, че само с натискане на бутон колата си връща комфорта на премиум лимузина.

Превръща нощта в ден

Mercedes ЕQS разполага и с впечатляващи фарове, които буквално превръща нощта в ден. Те използват 1.3 милиона микроогледала, които осигуряват прецизно регулиране на светлинния поток, така че водачът да вижда прекрасно, без да заслепява останалите участници в движението. Осветителната система позволява на асфалта пред колата да се проектират графични изображения, които предупреждават водача за приближаването на опасен участък например - изображения върху асфалта (спомагателни линии или аварийни символи например).

Батерията е с гаранция 10 години или 250 хил. километра, като производителят обещава замяната и ако преди това капацитетът и намалее повече от 30%. Електромобилът може да се зарежда на станции за бърз заряд с мощност до 200 киловата, като пълненето на батерията от 0 до 80% става за половин час.