"Нестле България" планира ръст на оборота до 300 млн. лв. тази година

Цените на продуктите са вдигнати с 5%, но може да скочат и още

Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България"
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България"
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България"    ©  Надежда Чипева
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

За първото тримесечие на тази година "Нестле България" отчита 11.4% ръст на приходите, които достигат 80.6 млн. лв. Реалният вътрешен ръст, който мери продажбите в обем по миналогодишни цени, е 9.3%. Очакванията са, че оборотът за 2022 г. ще надхвърли 300 млн. лева, повлиян и от инфлацията, съобщи на пресконференция изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов. Това е около 10 млн. лв. над приходите за миналата година, а през предходните са от порядъка на 260 млн. лв.

Цените

"До януари 2022 г. нямахме ценови увеличения на продуктите, въпреки растящата инфлация. Войната в Украйна допълнително засили инфлационните процеси, увеличиха се и трансферните цени на продукти, които внасяме от други производствени фабрики в групата", коментира Петър Стоилов. В резултат на тези тенденции продуктите на "Нестле България" вече са с 5.5% по-скъпи. "Този ценови ръст обаче не може да компенсира инфлацията, която е 10-12%. Опитваме се да не правим второ ценово увеличение, но то вероятно ще е неизбежно", обобщи изпълнителният директор на "Нестле България".

Инвестициите

Планираните за тази година преки инвестиции в разширяване на производствените мощности във фабриката за шоколадови продукти и бисквити на "Нестле" в София ще са 12 млн. лв. Допълнителни 30 млн. лв. са предназначени за маркетинг на фирмените брандове. В тези суми не влизат инвестициите за обучение на служителите, както и в подкрепа на общността, уточни Петър Стоилов. Той обяви, че от стъпването си на българския пазар през 1994 г. досега компанията е направила над 300 млн. лв. преки инвестиции в производство.

Растящи продажби през 2021

"Нестле България" отчита растящи продажби и за 2021 г. - те отбелязват 7.3% достигат и достигат 290.5 млн. лв. Реалният вътрешен ръст, който отчита продажбите в обем по цени от предходната година, е 8.7%.

През ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за експорт. Разширението отвори още 70 работни места, с което заетите в "Нестле България" вече са 1034.

В момента съотношението между произвежданите продукти с марките Kit-Kat и Smarties е 87:13. В софийската фабрика се произвеждат над 790 продукта, като близо 40% се изнасят за 34 пазара.

Планът за тази година е за производство на 18 378 тона продукция, обобщи изпълнителният директор на компанията. За продуктите си "Нестле България" използва 2500 тона българска пшеница годишно.

Пазарен лидер

В България "Нестле България" оперира в няколко продуктови категории. Дружеството запазва лидерските си позиции в стойност на пазара на кафе, при храните за домашни любимци, кулинарните продукти и зърнените закуски. Компанията е на четвърто място при шоколадовите изделия и на трето - при храни за малки деца.

Отскоро корпорацията налага нова гама продукти на растителна основа - мляко Wunda и бургери без месо.

В България "Нестле" работи от 1994 г. Софийската фабрика от 2007 г. бе избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания).

По-зелено

През 2021 г. компанията е използвала 100% зелена енергия, в резултат на което спестява 14 хил. тона годишно СО2. От март 2014 българското дружество не депонира отпадъци на сметищата. От 2010 използва 67% по-малко вода на тон продукция. От август 2021 цялото производство на софийската фабрика е със 100% рециклируеми опаковки. Компанията е спестила 50 тона стреч фолио и 193 тона хартия, обобщи Иванка Стойнич, мениджър "Устойчивост" за Югоизточен пазар. За тази година дружеството планира да намали с още 5% използваната енергия и с нови 4% разхода на вода на тон производство.

Организираната от "Нестле България" кампания "По-здрави деца" насърчава активния здравословен начин на живот в училище. През 2021 г. в програмата се включиха деца от 113 училища и детски градини, а през 2022 г. се очаква те да са 125. Дарителските кампании на българското дружество през 2021 г. се оценяват на 540 хил. лв., а за първите четири месеца на тази година достигат 340 хил. лв., обобщи Нели Ангелова, мениджър комуникации за Югоизточен пазар.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал