Продажбите на Bosch в България са нараснали с четвърт през 2021 г. до 188 млн. евро

За групата в страната вече работят над 700 души, IT екипите ще продължат да се разширяват

Основен двигател на ръста на служителите е разширяването на "Бош" инженеринг центъра, който работи от 2019 г.
Основен двигател на ръста на служителите е разширяването на "Бош" инженеринг центъра, който работи от 2019 г.
Основен двигател на ръста на служителите е разширяването на "Бош" инженеринг центъра, който работи от 2019 г.    ©  Цветелина Белутова
Основен двигател на ръста на служителите е разширяването на "Бош" инженеринг центъра, който работи от 2019 г.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германската Bosch е увеличила продажбите си в България с близо една четвърт през миналата година. Това показват резултатите на групата, които традиционно включват както дейността на трите местни дружества - "Роберт Бош", "БСХ Домакински уреди България" и "Бош.ИО", така и директните продажби. С над една пета е нараснал и екипът в страната, като през тази година компанията планира да наеме допълнително хора.

Силно търсене

Консолидираните продажби в България през 2021 г. са достигнали 367 млн. лв. (188 млн. евро), което е ръст 24% на годишна база. За 2020 г. групата отчете оборот общо 152 млн. евро (296.7 млн. лв.) в страната, което е около два пъти резултата на трите местни дружества, чиито сумарни продажби бяха 142.8 млн. лв.

Според представителя на групата в България и изпълнителен директор на "Роберт Бош" Константин Конов през миналата година компанията е преодоляла въздействието на пандемията. Увеличение е отчетено във всички дивизии на Bosch в страната. Двуцифрено е повишението на продажбите в "Автомобилно оборудване" и "Електроинструменти", където от групата отчитат засилено потребителско търсене. Дивизията "Термотехника", която предлага решения както за битовия, така и за промишления сектор, отбелязва най-успешната си година в България до момента. Запазва се единствено нивото на продажбите в дивизията "Сградни технологии".

"БСХ Домакински уреди България" също отбелязва двуцифрен ръст на продажбите, като усилията на компанията са били насочени към предлагането на умни уреди.

Тази година също е започнала успешно, като резултатите за първото тримесечие отбелязват ръст въпреки несигурната икономическа ситуация, макар че от групата не дават конкретни числа. По думите на Конов бъдещото развитие на Bosch в България е във високотехнологичната дейност. "Ще продължим да разширяваме и продуктовото портфолио на групата. Именно комбинацията от разнообразни продукти и високи технологии е силата на Bosch, която прави компанията стабилна в кризисни ситуации", посочва той в прессъобщение.

Разширяване на IT екипите

Заетите в българските дружества на Bosch са се увеличили с 21%, като към края на 2021 г. броят им е 690 души, но през тази година продължава да расте. Това до голяма степен се дължи на развитието на инженеринг центъра в София, който е част от "Роберт Бош" и прави софтуер за автомобилната индустрия. Преди време бяха създадени и екипи за хардуер и механичен дизайн, с което се затвори цикълът на продуктовия развой. В "Бош" инженеринг центъра вече работят около 500 души по проекти, свързани с технологии, подпомагащи шофирането, електрификация на автомобили и решения за сигурност.

Разширява се и екипът на другата българска IT компания на групата - "Бош.ИО", която прави софтуер в сферите интернет на нещата и изкуствен интелект на нещата. В момента в нея работят над 200 души, а до края на тази година екипът се планира да се увеличи с 30%.

Групата

За 2021 г. групата Bosch отчита оборот 78.7 млрд. евро. В нея влизат германската Robert Bosch и 440 дъщерни и регионални дружества в 60 държави. Към края на миналата година общо заетите в групата са около 402 600 души. За първото тримесечие на 2022 г. продажбите се увеличават с 5.2%, отчитат от групата. За цялата година се очаква ръст на приходите над 6%, а маржът на EBITDA да достигне 3-4%.
Все още няма коментари
Нов коментар