Йовко Атанасов: Ключовата ни мисия се простира отвъд устройствата

Регионалният мениджър на Lenovo за България и Северна Македония за трансформацията, която прави бранда толкова успешен

Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония
Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония
Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония
Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония

Как отговаряте на нуждите на потребителите и промениха ли се те през последните години?

Нуждите на потребителите все повече се фокусират върху мултифункционални устройства, които да използват както за работа, така и за забавление. Дигитализацията навлезе много повече в живота на всеки един от нас и промени търсенето на потребителите. През този месец добавихме много обновени продукти към портфолиото си. Те са същевременно мобилни, производителни и стилни. А новото поколение от серията Legion 7 представи най-мощните 16-инчови гейминг лаптопи в света. Бизнес сериите като ThinkPad продължават да остават първи избор на бизнес потребителите, тъй като са без аналог и събират в себе си мощност, мобилност и висока производителност.

Това, което ни отличава от нашите конкуренти, е нашата ключова мисия, която се простира и отвъд устройствата. Продуктите от обновените серии освен мощни са безопасни за очите, тъй като са сертифицирани с TUV Rheinland Gold Label сертификат. Тези подобрения са част от нашата трансформация отвъд границите на това просто да създаваме устройства. Допълнителните услуги като приоритетно обслужване (Premier Support), допълнителна гаранция срещу неочаквани инциденти (ADP), удължена гаранция и обратно изкупуване от фирмите от своя страна са нещата, които ни доближават още повече до нуждите на нашите клиенти. В лицето на Lenovo те откриват сигурност и верен съюзник.

Коя е думата, с която бихте описали трансформацията на Lenovo?

Думата, без да се замисля, ще бъде иновации. Като на компания - лидер сред технологичните брандове, нашата мисия е да доставяме услуги и продукти, които задоволяват нуждите на потребителите ни, а често и ги надхвърлят. Иновациите са онова нещо, което прави живота ни по-лесен, а това е причината всеки наш продукт да е революционен. Стремим се ежедневно да създаваме мултифункционални и иновативни устройства, които да оставят следа и да ни отличат от нашите конкуренти.

Какъв път измина компанията, за да постигне това, което представлява днес, имаше ли предизвикателства по пътя?

Lenovo измина дълъг път, но целта ни винаги е била непроменена, а именно да предложим цялостни решения за ключови индустрии и непрекъснато да подобряваме портфолиото на бранда. Предизвикателства винаги има, но не губим енергия да се фокусираме върху тях, а по скоро се стремим към крайния резултат. От години Lenovo се характеризира не само като технологична, но и като активна социално отговорна компания. Lenovo намира място сред 100-те най-устойчиви компании в света според Corporate Knights Index и сред едни от най-иновативните според Boston Consulting Group.

Промениха ли се ценностите и философията на бранда през последните години?

Не, не бих казал, ценностите и философията на бранда са елементи, които са заложени в нашата стратегия и се стараем да се придържаме към тях. Една от причините да сме толкова успешни е умението да инкорпорираме ценностите си във всичко, което създаваме. Балансирането между различните продуктови категории и стремежът да се адаптираме към последните глобални и локални тенденции ни държат на върха години наред.

Наскоро излязоха финансовите резултати за последната фискална година. В тази връзка кое направи Lenovo толкова успешен бранд?

Lenovo продължава да бъде абсолютен лидер. Приходите на компанията нараснаха с 10 млрд. до 70 млрд. долара годишно, а печалбата достигна 2 млрд. долара, което е около 72% ръст. Тези резултати отново ни позиционират като стабилна и иновативна технологична компания, за която в центъра на всичко са нейните потребители. Основната причина за успеха са лоялните ни клиенти и безпроблемната адаптацията на бранда към бързо променящите се нужди и тенденции.

Какво да очакваме от Lenovo в бъдеще?

Със сигурност в центъра на нашето бъдеще ще продължават да бъдат потребителите. Стратегията ни е изцяло подчинена на революционно клиентско преживяване и непрестанен стремеж към иновации. Това, което правим и ще правим и в бъдеще, е да добавяме допълнителна стойност към нашите продукти, за да продължаваме да бъдем първи избор сред потребителите.

Все още няма коментари
Нов коментар