Китайската компания Nothing влиза на пазара на смартфони

Тя си подсигури свежо финансиране от 200 млн. долара и ще се опита да конкурира лидерите

Съоснователят на OnePlus Карл Пей иска да завземе част от пазара на смартфони. Първият модел на компанията ще бъде пуснат по-късно през лятото в Индия.
Съоснователят на OnePlus Карл Пей иска да завземе част от пазара на смартфони. Първият модел на компанията ще бъде пуснат по-късно през лятото в Индия.
Съоснователят на OnePlus Карл Пей иска да завземе част от пазара на смартфони. Първият модел на компанията ще бъде пуснат по-късно през лятото в Индия.    ©  Reuters
Съоснователят на OnePlus Карл Пей иска да завземе част от пазара на смартфони. Първият модел на компанията ще бъде пуснат по-късно през лятото в Индия.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Nothing иска да завземе част от пазара на смартфони.
  • Съоснсовател на OnePlus стои зад компанията.
  • Телефонът ще бъде пуснат за продажба по-късно това лято, като ще се предлага първо в Индия.

Индустрията на смартфоните е една от най-трудните, в която да се пробие. Тя е доминирана от четири големи компании, които правят всичко възможно да увеличат пазарния си дял, макар и конкуренцията в бранша да е сравнително малка. Това е и причината появата на нови производители да е рядкост, като последният случай, в който подобно предприятие успешно навлиза в пазара, е този на Xiaomi. Компанията е основана през 2010 г., като в момента окупира трето място по пазарен дял.

Колкото и да е трудно да се пробие в този бизнес, от време на време се появяват кандидати за успех. Последният е китайската компания Nothing, която успя да подсигури финансиране от 200 млн. долара. Парите ще бъдат вложени в развитието и представянето на първия й телефон - Phone (1). Инвеститорите, които са повярвали в компанията, включват подразделението за рисков капитал на Alphabet, EQT Ventures и бившия дизайнер на Apple Тони Фадел.

Nothing е събрала 144 млн. долара капиталово финансиране и има револвираща кредитна линия от 65 млн. долара от своите търговски партньори. Компанията работи с O2 във Великобритания, Deutsche Telekom в Германия и Flipkart в Индия, като телекомите ще разпространяват телефона, когато бъде пуснат. Компанията има и амбиции да започне продажби в САЩ, но това зависи от първоначалните продажби на устройството. Първо то ще стане достъпно на индийския пазар, като производството му също ще става в страната.

Nothing разполага с 330 служители, като компанията управлява своята верига за доставки и хардуер от Шенжен, Китай. Освен това има екипи за дизайн и маркетинг в Европа, Индия, Тайван и Калифорния. Интелектуалната собственост, която стои зад продуктите на компанията, се пази във Великобритания.

Миналата година Nothing първоначално поръча около 700 хил. екрана за Phone (1), но увеличи поръчката, след като събра повече капитал и изгради доверие сред дистрибуторите. Това се случи благодарение на успешното представяне на първия продукт на компанията - безжични слушалки, които за по-малко от година събраха над 500 хил. продажби. Слушалките са прозрачни, като този подход ще бъде запазен и за телефона на компанията.

Кой стои зад Nothing?

Основател на компанията е китайският бизнесмен Карл Пей, който е един от съоснователите на успешната марка смартфони OnePlus. Предишното начинание на Пей, е част от базираната в Китай BBK Electronics, която се превърна в четвъртия по големина играч на пазара на смартфони наред с Apple, Samsung и Xiaomi, чрез редица марки, включително Oppo, Vivo и Realme.

Пей смята, че успешното представяне на слушалките на компанията е показало на света, че "този екип не може само да проектира наистина красив продукт, но може да го произвежда и продава в мащаб". "Използвайки това доказателство, събрахме повече пари, за да можем да създадем смартфон. И ако впоследствие смартфонът се справи добре, можем да съберем повече пари, за да направим следващото нещо, което искаме да направим", добавя той пред Financial Times.

Пей е наясно колко трудна задача е поставена пред компанията му, като успехът е далеч от гарантиран. Пример за това е опитът на един от създателите на операционната система Android, на чиято база ще работи и Phone (1), Анди Рюбин. Той се опита да завземе част от пазара с компанията Essential, която успя да събере 330 млн. долара от инвеститори за създаването на първия си модел. Той беше пуснат в продажба през 2017 г., като в първите шест месеца купените устройства не надминаха 100 хил. Това доведе и до закриването на компанията през 2020 г.

"Аз идвам от много хардуерно ориентиран произход, а той идва от много по-софтуерно ориентиран такъв", каза Пей за Рубин в интервю за Financial Times. "Хора с повече доверие и по-голямо реноме от мен са опитвали и не успяха... Те подцениха сложността на тази индустрия", смята той. Според Пей пазарът има нужда от нов дизайн, като причината е умишленото копиране на визията на телефоните на Apple.

Все още няма коментари
Нов коментар