Хранителният гигант Kellogg разделя бизнеса си на три

Зърнените закуски, снаксовете и храните от природни продукти ще са в отделни компании

Американската компания за хранителни продукти Kellogg последва примера на други големи групи и разделя бизнеса си.
Американската компания за хранителни продукти Kellogg последва примера на други големи групи и разделя бизнеса си.
Американската компания за хранителни продукти Kellogg последва примера на други големи групи и разделя бизнеса си.    ©  Reuters
Американската компания за хранителни продукти Kellogg последва примера на други големи групи и разделя бизнеса си.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Хранителният гигант Kellogg обяви, че планира да се раздели на три независими публични компании, като в тях ще влязат марките за закуски, зърнени храни и растителни продукти. По този начин Kellogg става поредната американска компания, която предприема такава стъпка, след като в последната година това направиха General Electric и Johnson & Johnson.

Акциите на компанията, която започва дейността си през 1894 г., скочиха със 7% в предпазарната търговия след обявяването на новината. "Всички тези бизнеси имат значителен самостоятелен потенциал и подобреният фокус ще им позволи по-добре да насочат ресурсите си към своите отделни стратегически приоритети", каза в изявление главният изпълнителен директор Стив Кахилън.

Въпреки това компанията не изключва възможността дивизията й за растителни продукти да бъде продадена, като това би се случило, ако Kellogg получи подходящо предложение. Комбинирано, растителното подразделение на Kellogg и северноамериканският бизнес със зърнени култури осигуряват около 20% от приходите на компанията миналата година. Останалата дейност включва нейните марки закуски, юфка, международни зърнени храни и северноамериканска замразена закуска.

Имената на новите компании все още не са избрани, а предложените управленски екипи за двете поделения ще бъдат обявени до първото тримесечие на следващата година. Кахилън ще остане главен изпълнителен директор на глобалната компания за хранителни продукти, като Kellogg очаква разделението да е приключено до края на 2023 г.

Този бизнес ще разполага с марки като Pringles, Cheez-It, Pop-Tarts и RXBAR в каталога си. Миналата година тази част от Kellogg отчете приходи от 11.4 млрд. долара. Около 10% от тези продажби идват от разрастващия се бизнес с нудли в Африка, докато други 10% са от вафлите Eggo и бизнеса със замразена закуска. Северна Америка ще осигурява почти половината от приходите на компанията. Кахилън също така заяви, че бъдещата компания за снаксове ще търси и възможности за придобиване на други компании.

Kellogg каза, че другите му две дивизии - американските, канадските и карибските зърнени и растителни предприятия - заедно представляват около 20% от нетните му продажби през 2021 г.

Предложената северноамериканска компания за зърнени култури ще включва известни в САЩ имена като Froot Loops, Special K и Rice Krispies. Миналата година този бизнес отбеляза продажби от 2.4 млдр. долара. В краткосрочен план разделянето ще цели бизнесът да се възстанови след прекъсванията на веригата за доставки и възвръщането на загубения пазарен дял. Kellogg очаква, че ще генерира стабилни приходи с течение на времето като самостоятелна компания и в същото време ще подобри маржовете на печалба.

Растителното подразделение на Kellogg ще използва Morningstar Farms като своя основна марка. Миналата година бизнесът отчете 340 млн. долара продажби и приблизително 50 млн. печалба преди лихви, данъци и амортизация. Ако бъде завършен, спинофът ще предложи на инвеститорите друга компания, която специализира в растителните продукти. До момента единствената голяма такава е Beyond Meat, която не е реализирала тримесечна печалба от близо три години, а тази година акциите й са паднали с 63%.

Централите на трите бизнеса ще останат непроменени. Както северноамериканската компания за зърнени култури, така и тази за растителна храна ще бъдат разположени в Батъл Крийк, Мичиган. Глобалната компания за закуски ще запази корпоративната си централа в Чикаго, с друг кампус в Батъл Крийк.

Все още няма коментари
Нов коментар