Разбираме устойчивостта като пътуване, а не като дестинация

Филип Клотерс - мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven

Филип Клотерс - мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven
Филип Клотерс - мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven
Филип Клотерс - мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven
Филип Клотерс - мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven

Визитка

Филип Клотерс e мениджър "Глобални комуникации" в шведския експерт за аутдор екипировка Fjällräven. Той е част от екипа на марката над 7 години. За този период опознава отблизо процесите на шведския бранд за по-устойчиво бъдеще и живот в крачка с природата.

От колко време Fjällräven прави спортна екипировка от рециклирани материали?

- Fjällräven има дългогодишна история в използването на рециклирани материали. Всъщност нашата първа дреха - емблематичното яке Greenland, което е представено през 1968 г., е изработено от остатъчна материя, която основателят на Fjällräven Оке Нордин решил да преработи. Той прави якето от изостанал плат, който бил твърде тежък за проекта му за олекотена палатка, но се оказал идеален за функционално яке. Импрегнирал плата със смес от пчелен восък и парафин. Така се раждат материалът G-1000 и импрегнирането с гренландски восък. И до днес комбинацията от восъка и G-1000 е един от най-добрите материали за защита от времето.

В началото на 90-те Fjällräven представя NatureTex Kånken, изработен от рециклиран полиестер. Днес развитието в материите ни доведе до разработката на Pine Weave. Това е траен материал на растителна основа, изработен от проследима дървесна суровина от култивирани и сертифицирани смърч и борови дървета от Северна Швеция. Въведохме Pine Weave през есенния и зимния сезон 2021 с ново и вълнуващо допълнение към нашето емблематично семейство Kånken - Tree Kånken

Какви материали рециклира компанията?

- Използвайки материали, които вече съществуват, пестим енергия и ресурси, вместо да използваме повече за извличане на нови суровини. Що се отнася до облеклото, отпадъците се разделят на предконсуматорски и следконсуматорски. Има отпадъци във фабриките, страничен продукт от месопреработвателната промишленост (като някои от нашите вълна и пух) и непродадени инвентарни отпадъци. Но има и потребители, които изхвърлят неща - от дрехи до пластмасови бутилки. Рециклираме материали и от двата сегмента, като най-голям обем е рециклираният полиестер.

В допълнение към тях за нас е важно да използваме органичен памук, когато е възможно.

Като процент от общото количество:

  • 100% от нашите водоустойчиви покрития са без PFC
  • Цялата ни вълна се добива, без да се нанася щета на животните, като над 42% е с проследим произход, а повече от 24% е рециклирана или възстановена
  • 76% от целия памук е органичен
  • 59% от целия полиестер, който използвахме през 2021 г., е рециклиран
  • 45% от всички синтетични материали, които използваме, се рециклират
  • 26% от използвания найлон се рециклира.

Защо решихте да работите с рециклирани материали?

- Като компания за екипировка на открито ние сме напълно наясно, че всичко, което правим, оказва влияние върху света около нас и хората, и животните, които го обитават. Ето защо правим всичко възможно, за да запазим екологичния си отпечатък възможно най-малък. Поели сме ангажимент да вървим напред и да разработим по-устойчиви облекла и екипировка, на които хората да се радват в продължение на поколения.

Тъй като разбираме устойчивостта като пътуване, а не като дестинация, ние постоянно разглеждаме новите материални разработки, подобрените производствени методи, възможността за наемане на съоръжения и по-нататъшното образование, за да предоставим на нашите клиенти инструментите, от които се нуждаят, за да запазят своето оборудване и природата около тях.

Продуктите на Fjällräven са налични в бранд магазина в The Mall и на www.fjallraven-shop.bg