Подкаст: Какво е зелена кръвоносна система
Как искаме да живеем и защо е нужно да мислим всеки ден за бъдещето на планетата - разговор с Полина Видас от Mastercard и с маркетинг директора и пътешественик Амалия Аббас


Специален проект за Storio

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Един лемур ви гледа.
Образът му се подава от портфейла или джоба ви - с широко отворени, любопитни и все още живи очи. Само след няколко години те могат да се затворят завинаги, защото постепенно неговият хабитат изчезва. Черно-белият гривест лемур е един от 2000 критично застрашени животински вида по света, доближаващ се до възможността след няколко години да съществува само така - на картинка.
Един лемур ви гледа.
Образът му се подава от портфейла или джоба ви - с широко отворени, любопитни и все още живи очи. Само след няколко години те могат да се затворят завинаги, защото постепенно неговият хабитат изчезва. Черно-белият гривест лемур е един от 2000 критично застрашени животински вида по света, доближаващ се до възможността след няколко години да съществува само така - на картинка.
Застрашените видове се превръщат в такива вследствие на човешката намеса и вредни практики в околната среда - индустриализацията, обезлесяването, замърсяването, прекомерната консумация, както и промяна в климата постепенно изтласкаха животните от техните естествени места, където са у дома си.
Дали говорим за популацията на лемура, живеещ на отдалечения остров Мадагаскар, или за тази на пчелите в България, е без значение, защото действията, които бихме положили, за да ги опазим, биха имали стойност и ефект и на локално, и на глобално ниво.
Какво можем да направим? Mastercard и ДСК ни провокират да се замислим за поведението си и ни предоставят решение как да се включим в опазването на дивите животни и техните местообитания чрез една карта, докато извършваме най-честото ежедневно действие - пазаруването.
Как обитаваме планетата и какво ще се случи с нея, ако продължаваме да й нанасяме щети? Защо технологична компания застава зад каузата "природа"? В какво сме еднакви всички хора по света? Ще има ли български еквивалент на Burning Man фестивала, който да събира съмишленици, отправящи послание за по-осъзнато бъдеще?
За всичко това си говорим с Полина Видас, директор маркетинг и комуникации за България, Македония, Албания и Косово на Mastercard, и с Амалия Аббас - маркетинг директор, пътешественик и един от двигателите на фестивала Ritual Gatherings.
Интервюто на Амалия четете тук.
Проектът "Дивите животни са поставени на картата" четете тук.
Ако този епизод ви е харесал и искате да чуете и следващите от подкаста на Storio, последвайте ни в нашите канали в Spotify, SoundCloud, Apple podcasts, Google Podcasts и YouTube.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.