Ford избра Валенсия за производството на електрически автомобили

Съдбата на завода на компанията в германския град Саарлуис все още не е ясна

Американският производител на автомобили има амбициозни цели за електрическите си модели.
Американският производител на автомобили има амбициозни цели за електрическите си модели.
Американският производител на автомобили има амбициозни цели за електрическите си модели.    ©  Reuters
Американският производител на автомобили има амбициозни цели за електрическите си модели.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Ford ще направи Валенсия център на европейското си производство на електрически автомобили
  • Един от заводите на компанията в Германия най-вероятно ще бъде затворен
  • Ще има съкращения и във Валенсия, защото електрическите автомобили изискват по-малко работници

Американският гигант Ford обяви, че е избрал завода си в испанския град Валенсия за бъдещ център за производство на електрически автомобили. Компанията най-вероятно ще спре сглобяването на превозни средства в конкурентен обект в Германия, тъй като преструктурира своите европейски заводи, преди да премине изцяло на електричество на Стария континент.

Планът за производство на електрически коли във Валенсия е в очакване на одобрение от местните власти. Ако това се случи, Ford ще започне да произвежда превозни средства с архитектура от следващо поколение по-късно това десетилетие.

Автомобилните производители в Европа пренасочват някои фабрики към електрически превозни средства, тъй като континентът се готви да премине към продажба само на електрически или водородни модели. Това трябва да се случи най-късно през 2035 г., като някои страни имат и по-ранен срок за трансформацията. Заводи като германския на Ford в Саарлуис, които не успяват да осигурят производството на електрически автомобили, са изправени пред риск от затваряне.

Компанията заяви, че е избрала съоръжението във Валенсия като "предпочитано място" за изграждане на превозни средства на изцяло нова, следващо поколение EV архитектура, разработена от Ford. Това е нужна стъпка за увеличаването на производствения капацитет, след като компанията се цели в изцяло електрически гама пътнически превозни средства до 2026 г. Изборът на завода във Валенсия следва едномесечна оценка, която включва и фабрика в Саарлуис, Германия.

Американският автомобилен производител иска да предлага само електрически модели в Европа до 2030 г., а микробуси - до 2035 г. Групата вече обяви, че ще произвежда електрически автомобили в Кьолн, като за целта ще използва технологията на Volkswagen. Освен това електрически автомобили ще се правят и в Румъниия, като това ще става чрез съвместно предприятие с местна компания. Микробуси, които се задвижват от електрически батерии, ще се произвеждат в южната ни съседка Турция.

Избирането на испанския крайбрежен град означава, че Саарлуис, който има 4600 служители, е единственият завод за автомобили на Ford на континента, който няма да произвежда електрически превозни средства. Европейският президент на Ford Стюарт Роули каза, че Ford "търси алтернативни възможности... както във Ford, така и извън Ford", за германския завод. Той добави, че компанията "няма допълнителен продукт в този момент" за производство в германския завод, когато текущият модел Ford Focus приключи производството през 2025 г.

Задават се и съкращения

Макар и новината привидно да е повод за радост за служителите в испанския завод, съкращенията няма да подминат и него. Местната фабрика има 6 хил. служители, като се очаква значително намаляване на работните места. "Ще трябва да преструктурираме и двата си завода в Саарлуис и Валенсия, за да се конкурираме със съществуващите и новите конкуренти", каза Роули пред Financial Times. "Ще се нуждаем от по-малко служители, за да изградим нови електрически превозни средства".

Ford, който има около 40 хил. служители в Европа, вече е съкратил 12 хил. работни места на континента, тъй като продажбите намаляват. Автомобилният производител се опитва да увеличи маржовете си на печалба чрез намалването на работната ръка, но това е трудна задача заради изключително голямата конкуренция в бранша в Европа.

През март Ford обявяви, че ще раздели своя наследен бизнес с двигатели с вътрешно горене и електромобили в отделни поделения. Тогава компанията представи и идеята си за ускоряване на стратегията си за електрификация в Европа. Тя включва въвеждането на седем нови изцяло електрически пътнически превозни средства и микробуси до 2024 г., както и ново съвместно предприятие за увеличаване на производството на батерии за електромобили в региона.

Ford се стреми към 600 хил. продажби на електромобили годишно в Европа до 2026 г., като по това време очаква да има годишни продажби от 2 млн. броя, задвижвани с ток, в световен мащаб. Компанията се стреми към нулеви емисии за всички продажби на превозни средства в Европа и неутралност на въглеродния отпечатък на всичките си дейности на континента до 2035 г. Очаква се цялата гама пътнически превозни средства на компанията в Европа да бъде с възможност за нулеви емисии, изцяло електрически или хибрид до 2026 г.

Все още няма коментари
Нов коментар