"Смарт органик" придоби мажоритарен дял в производителя на смути Frudada

С покупката компанията навлиза в нова продуктова категория - на здравословните напитки

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българският производител и дистрибутор на биопродукти "Смарт органик" стана мажоритарен собственик в софийската фирма "Сантулита" - производител на напитките с марката Frudada. Покупката е за 70% от дяловете на дружеството, като купувачът има опция за придобиване на останалите 30% след 4-6 г. От Търговския регистър става ясно, че цената на сделката е 1.015 млн. лв, като 525 хил. лв. са в брой, а останалите в акции на "Смарт органик".

Очаквани ефекти

Придобиването е поредната стъпка в разрастването на "Смарт органик", която навлиза в нова категория - на здравословните напитки. Компанията ще подкрепи "Сантулита" в областта на продажбите, дистрибуцията и маркетинг активностите.

"Сделката със "Смарт органик" ще ни позволи да засилим пазарното си присъствие в България и в чужбина, да оптимизираме доставките на суровини, да получим допълнително финансиране, с което ще увеличим и производствения капацитет, и гамата фирмени продукти", коментира за "Капитал" Ивелин Бежев, управител на "Сантулита".

Според създателя и мажоритарен собственик на "Смарт органик" Яни Драгов "важна част от бъдещото развитие ще бъде и пускане на пазара на серия бионапитки".

Продавачът

"Сантулита" е семейна фирма, която произвежда студенопресовани смути, сокове, лимонада и студен чай (както и сладолед, който се произвежда с марката и по рецепта на компанията). Започва дейност през юни 2016 г. Неин управител е Ивелин Бежев, а в бизнеса са ангажирани съпругата му Йонета и дъщеря им Злателина.

"Във Frudada се влагат само плодове и зеленчуци, ядки и семена, без да се добавят вода, захар, консерванти, оцветители. Няма Е-та, технологията не позволява да се използват изгнили суровини. Използваме метода на студено пресоване за добиване на пюре и сок едновременно, извличаме максимално полезните вещества на целите плодове - фибри и витамини. Продуктите минават през щадяща пастьоризация, която представлява минимална топлинна обработка, за да се убият само вредните бактерии", обясни в интервю за "Капитал" през 2017 г. Злателина Бежева.

Резултатът от производствения процес е максимално запазване на вкуса и хранителните качества на вложените суровини и предлагане на "смути с характер" - "нещо, което е хем полезно и здравословно, хем вкусно, защото има много полезни неща, които не са вкусни", казва Ивелин Бежев.

Компанията продава в търговските вериги, в специализирани магазини за биопродукти, деликатеси и натурални храни в столицата и страната. Frudada се продава също в Гърция и Македония. Средногодишните приходи на дружеството през последните години достигат 2 млн. лв. Заетите са 15.

Купувачът

"Смарт органик" е основана през 2009 година и е една от най-динамично развиващите се не само в сектора на биохраните, но и в целия сегмент на бързооборотните стоки. Компанията произвежда и дистрибутира биохрани в България и на над 60 експортни пазара. Водещите й марки са Roobar, Dragon Superfoods, Kookie Cat, Bett'r, "Био класа". От ноември миналата година акциите на дружеството се търгуват на пазара BEAM на Българската фондова борса.

За 2021 г. "Смарт органик" отчита близо 30% ръст на приходите от продажби през 2021 г., които достигат 47.48 млн. лв. Чистата печалба е 6.9 млн. лв. Възходящият тренд продължава и през тази година, когато всеки месец компанията отбелязва двуцифрен скок на продажбите.

Придобиването на мажоритарен дял в "Сантулита" е поредна сделка на "Смарт органик". През февруари фирмата купи 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV - малък дистрибутор на биохрани в Холандия и Белгия, вносител на био аренга захар (натурален подсладител) от Индонезия под своя бранд Red Ape.

На онлайн среща с инвеститори през юни т.г. Яни Драгов заяви, че "Смарт органик" не се отказва от намерението за нови придобивания, непрекъснато получава предложения за покупки на фирми и продължава да разглежда още възможности за увеличаване на собствеността, при това на по-добра цена.

Все още няма коментари
Нов коментар