TikTok се отказва да разширява електронната си търговия в Европа и САЩ

Компанията представи продажби по лайвстрийм в Англия миналата година, но успехът на приложението е малък

Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok променя плановете си.
Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok променя плановете си.
Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok променя плановете си.    ©  Reuters
Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok променя плановете си.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • TikTok се отказа да разширява продажбите по лайвстрийм.
  • Ниският успех на приложението в Обединеното кралство седи зад решението.
  • Комисарят на Федералната комисия по комуникациите Брендън Кар призова Apple и Google да премахнат TikTok от техните магазини за приложения.

Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok обяви, че изоставя плановете си за разширяване на бизнеса си с електронна търговия в Европа и САЩ. Новината идва малко повече от година след като компанията представи TikTok Shop на територията на Обединеното кралство, като незадоволителните резултати са причината за отказа от разширяване.

Пазарът във Великобритания беше първият извън Азия, на който компанията, майка на TikTok - ByteDance, започна да предлага подобни услуги. Търговията на живо се смята за бъдещето на пазаруването от социалните медийни платформи. Моделът се оказа доходоносен за ByteDance, която отбеляза продажби на китайското дъщерно приложение Douyin за повече от 10 млрд. продукта. Това е увеличение от една трета на годишна база.

TikTok заяви, че няма настоящи планове за пускане на функции за пазаруване в Европа, и се фокусира единствено върху това да направи предложението успешно в Обединеното кралство. Продуктът беше предложен наскоро в Тайланд, Малайзия и Виетнам и се предлага в Индонезия от миналата година.

"Винаги търсим начини да подобрим изживяването на нашата общност и редовно тестваме нови функции, които вдъхновяват креативността, носят радост и обновяват изживяването на TikTok на пазарите по целия свят", се казва в съобщението. "Развълнувани сме да експериментираме с нови възможности за търговия, които позволяват на нашата общност да открие и да се ангажира с това, което обича."

TikTok планираше да пусне функцията в Германия, Франция, Италия и Испания през първата половина на тази година, преди да се разшири в САЩ по-късно през 2022 г., според няколко души, запознати с въпроса. Но плановете за разширяване пропадат, след като проектът в Обединеното кралство не успя да постигне целите и инфлуенсърите, които трябваше да водят живите предавания, се отказаха от схемата, заявиха пред Financial Times служители в компанията. "Пазарът просто все още не е там", каза служител на TikTok. "Общата осведоменост на потребителите и възприемането им все още са ниски и в зародиш", добавя той.

Много предавания на живо в TikTok Shop са постигнали слаби продажби, въпреки че компанията предлага субсидии и парични стимули, за да насърчи марките и инфлуенсърите да продават чрез приложението. Немалка роля за това е изиграло разследване на Financial Times, което направи публична информацията за напускането на голяма част от служителите на английското поделение. Според няколко от напусналите служители причината е "агресивната работна обстановка", която китайските шефове на компанията са налагали. Освен това Джошуа Ма, който заемаше поста шеф на TikTok Shop за Европа, беше уволнен, след като стана ясно, че е казал, че не вярва в "излизането в майчинство".

Проблемите в САЩ не свършват

Комисарят на Федералната комисия по комуникациите на САЩ (FCC) Брендън Кар призова Apple и Google да премахнат TikTok от техните магазини за приложения поради опасения, че чувствителни потребителски данни от приложението се преглеждат от служители в Китай.

"TikTok не е това, което изглежда на повърхността", пише той. "Това не е просто приложение за споделяне на забавни видеоклипове или мемета. Това е овчата кожа. "В основата си TikTok функционира като усъвършенстван инструмент за наблюдение, който събира огромни количества лични и чувствителни данни", се казва в отвореното писмо на Кар.

Кар цитира скорошна статия в Buzzfeed, в която се казва, че изтеклите записи от срещи в ByteDance доказват, че базираният в Китай персонал на компанията е имал достъп до лични данни за своите потребители в САЩ.

В отговор на въпрос дали TikTok ще предостави американски данни на Китайската комунистическа партия (ККП) главният изпълнителен директор на компанията Шоу Зи Чу каза, че компанията "не е искала такива данни". "Ние не сме предоставили потребителски данни от САЩ на ККП, нито бихме дали, ако ни поискат", поясни той.

Все още няма коментари
Нов коментар