"Керхер България" планира 17 млн. евро приходи за тази година

Германската компания за почистваща техника ще открие нов фирмен център в София през 2023

Мартин Василев - управител на "Керхер България"
Мартин Василев - управител на "Керхер България"
Мартин Василев - управител на "Керхер България"    ©  Керхер България
Мартин Василев - управител на "Керхер България"    ©  Керхер България
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Инвестиции в нови фирмени центрове, увеличение на продажбите, нови работни места. Това предвижда средносрочната стратегия на "Керхер България" - част от германската семейна компания за почистваща техника Kärcher.

Плановете

Българското дружество отчита 17 млн. евро приходи от продажби за 2021 и планира същия оборот за тази година, стана ясно по време на пресконференция за представяне на мениджърския екип и бизнес плановете за развитие.

"Засега планираме предпазливо, защото не очакваме безметежно развитие на фона на растящи цени на енергоносители и суровини, инфлация, война", коментира за "Капитал" управителят на "Керхер България" Мартин Василев.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Инвестиции в нови фирмени центрове, увеличение на продажбите, нови работни места. Това предвижда средносрочната стратегия на "Керхер България" - част от германската семейна компания за почистваща техника Kärcher.

Плановете

Българското дружество отчита 17 млн. евро приходи от продажби за 2021 и планира същия оборот за тази година, стана ясно по време на пресконференция за представяне на мениджърския екип и бизнес плановете за развитие.

"Засега планираме предпазливо, защото не очакваме безметежно развитие на фона на растящи цени на енергоносители и суровини, инфлация, война", коментира за "Капитал" управителят на "Керхер България" Мартин Василев.

През 2023 г. компанията ще отвори нов фирмен обект в София, който ще включва център за обучение и демонстрации, сервизна база, представителна автомивка (Clean Park). Той ще е в сграда под наем, инвестицията в него ще е минимум 500 хил. евро, а новооткритите работни места - поне 20, уточни за "Капитал" Мартин Василев.

По думите му средносрочната стратегия на българското дружество включва откриване на нови собствени търговски центрове, ръст на продажбите, развиване на онлайн бизнеса както на фирмата, така и на нейните партньори, а броят на заетите до пет години ще достигне 90.

Развитието в България

Присъствието на Kärcher в България е от 1994 г., когато фирма "Данубия" започва внос на почистващи машини. С годините дистрибуторите се увеличават, а през 2003 г. общият оборот достига 1.42 млн. евро. През 2011 е назначен първият търговски представител за цялата страна, а продажбите растат до 2.3 млн. евро. През 2017 е взето решение за дружество в България, което директно да рапортува в централата в Германия. От 2018 е обособена самостоятелна фирма с 32 души персонал, която отчита 6 млн. евро продажби.

Днес бизнесът в страната се развива в няколко направления: продукти за дома и градината, професионална техника за почистване, комунални и индустриални машини, автоматизирани решения за измиване на автомобили и автомивки на самообслужване, препарати, аксесоари, сервизни центрове.

Заетите в "Керхер България" са 67. Компанията има пет собствени "Керхер" центъра: в София (централен офис и магазин), Пловдив, Бургас и Русе, които обединяват шоурум и сервиз, разчита на 4 партньорски центъра и мрежа от основни дилъри, с които покрива територията на цялата страна. Плановете са през следващите години да бъдат отворени още 4 центъра - в София, Варна, Стара Загора и Плевен.

Продажбите

Продуктите на Kärcher се продават директно, в търговските вериги от типа "Направи си сам", в магазините за бяла и черна техника, в хипермаркетите за бързооборотни стоки, чрез дистрибуторска мрежа и онлайн. Шестдесет и пет процента от бизнеса на компанията в България е в ритейл продукти, а 35% - в индустрията и професионални машини. В световен мащаб съотношението е 60% на 40%, посочват от българското дружество.

"Около 30% от оборота се дължат на дилърите партньори. С тях имаме съвместна програма за насърчаване на продажбите, правим общи демонстрации на професионална почистваща техника. Около 1% от продажбите минават през онлайн канала, най-близката цел е да достигнат 5%", уточни за "Капитал" Мартин Маринов, директор "Онлайн продажби".

Пазарният дял на "Керхер България" в различните продуктови категории е между 35% и 50%. "Kärcher е пазарен лидер в категория "водоструйки", "сухо-мокро смукачки" и "парочистачки", съобщи за "Капитал" Калин Павлов, директор "Ритейл продажби". Той коментира, че ковид пандемията се е отразила благоприятно на бизнеса на компанията, заради по-дългия престой на хората у дома и фокусирането им в почистването и поддръжката му.

Заради скока на цените на суровините, на енергийните и на транспортните разходи фирмата вече вдигна цените - през януари т.г. с 3.5-4%, а от юли - с 3-5% за различните продукти.

Историята

Kärcher е основана през 1935 г. от Алфред Керхер. С разработката на първата европейска пароструйка през 1950 г. е поставено началото на най-големия световен производител на почистваща техника. Когато през 1959 г. Алфрд Керхер умира, съпругата му Ирене продължава неговото дело до края на живота й през 1989 г. Kärcher и до днес е фамилно предприятие със седалище във Виненден, близо до Щутгарт.

В световен мащаб корпорацията отчита 3.1 млрд. евро оборот, оперира в 78 държави със 150 компании и има 14 400 служители. Kärcher притежава 650 активни патента.
Все още няма коментари
Нов коментар