"Бии смарт" набира капитал на BEAM за излизане на европейския пазар

Дебютът ще е в Германия, Австрия, Полша и Унгария, но основната дейност ще се извършва онлайн от тук

"Бии смарт" предлага платформа за връзка между потребителите и избрани от тях производители на мед
"Бии смарт" предлага платформа за връзка между потребителите и избрани от тях производители на мед
"Бии смарт" предлага платформа за връзка между потребителите и избрани от тях производители на мед    ©  Надежда Чипева
"Бии смарт" предлага платформа за връзка между потребителите и избрани от тях производители на мед    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Първите цели са Германия, Австрия, Полша и Унгария, където има потенциал за растеж.
  • Компанията ще има офис в чужбина, но основната дейност ще се извършва онлайн от България.
  • Дружеството очаква удвояване на оборота всяка година и печалба в началото на 2024 г.

"Бии смарт текнолоджис", която предлага технологии за дистанционно следене на кошери и иновативен модел за търговия с пчелни продукти, планира да набере до 1.2 млн. лв. на борсовия Пазар за растеж на малки и средни предприятия (BEAM). Очакванията са това да стане в средата на месеца, като точната дата предстои да бъде обявена. Свежият капитал ще помогне на компанията да излезе на европейския пазар, където вижда потенциал за развитие, след като през миналата година успя да увеличи повече от два пъти оборота си в страната.

Изчистена стратегия


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Първите цели са Германия, Австрия, Полша и Унгария, където има потенциал за растеж.
  • Компанията ще има офис в чужбина, но основната дейност ще се извършва онлайн от България.
  • Дружеството очаква удвояване на оборота всяка година и печалба в началото на 2024 г.

"Бии смарт текнолоджис", която предлага технологии за дистанционно следене на кошери и иновативен модел за търговия с пчелни продукти, планира да набере до 1.2 млн. лв. на борсовия Пазар за растеж на малки и средни предприятия (BEAM). Очакванията са това да стане в средата на месеца, като точната дата предстои да бъде обявена. Свежият капитал ще помогне на компанията да излезе на европейския пазар, където вижда потенциал за развитие, след като през миналата година успя да увеличи повече от два пъти оборота си в страната.

Изчистена стратегия

"Бии смарт" е създадена преди 7 години с идеята да разработва технологии за наблюдение на кошери, като в портфейла й вече са устройствата BeeBot и Hivebase. В последствие компанията разшири модела си, за да включи и платформата за електронна търговия на пчелни продукти "Истински мед", както и услугата "Осинови кошер". А така и да изгради цяла екосистема, свързваща пчелари, потребители и корпоративни клиенти. Целта на компанията сега е да набере до 1.2 млн. лв. капитал през BEAM, като предложи до 43 636 нови акции, което прави емисионна стойност от 27.5 лв. на акция.

През 2021 г. продажбите на компанията скочиха повече от два пъти - от 226 хил. лв. до 501 хил. лв., което според основателя и изпълнителен директор Сергей Петров се дължи на канализиране на подхода. "За около година през 2020 г. намерихме какво е нашето бизнес предложение, което създава най-голяма стойност и през 2021 г. започнахме действително да надграждаме и да увеличаваме клиентската си база. Тази стратегия искаме да приложим сега в чужбина с новото финансиране", казва той.

За момента "Бии смарт" остава на загуба, като печалба се очаква след края на следващата година. "В момента инвестираме много в разрастване, но в плана ни е заложен ръст от порядъка на 100% на година, така че да можем да излезем на печалба още в началото на 2024 г.", обясни Петров.

Европейската платформа

Това, което отличава "Бии смарт" от други платформи, е, че клиентите получават мед точно от избрания от тях производител, а не купаж от различни пчелини. По думите на Петров това е възможно благодарение на факта, че екипът е малък и гъвкав, а всички бизнес процеси са ориентирани към клиента. "Можем бързо да опаковаме малки количества, работим с различни фабрики, но това ни позволява много по-лесно да изпълним обещанието си за прозрачност и проследяемост, включително правим лабораторен анализ на меда преди да го купим", казва той.

Целта на "Бии смарт" е да предложи бизнес модела си на европейския пазар с някои малки разлики. Платформата "Истински мед" там ще се нарича Adopt My Hive, като през нея клиентите също ще могат да осиновят кошер.

В момента компанията инвестира основно в разрастване на екипа и изграждането на партньорска мрежа от пчелари. Първите цели са Германия, Австрия, Полша и Унгария, които са определени като силни и растящи пазари. На първо време се предвижда да бъде направен един офис в чужбина, който ще се занимава най-вече с бизнес разрастването и идентифицирането на партньори, но основната дейност ще се извършва онлайн от България. "Това ни прави по-гъвкави и бързи. Дори когато работим с европейски пчелари, сме измислили как да закупуваме техния продукт, да го носим в България за разфасоване и опаковане и да излиза като продажби от дистрибуционния ни център тук, като обещанието ни към клиентите е за 3-дневна доставка", обясни Петров.

Бизнес - клиенти - бизнес

Сред акционерите на "Бии смарт" са създателят на компанията Сергей Петров, фондовете за рискови инвестиции NEVEQ и Eleven, бизнес ангели и др. По думите на Петров повечето от настоящите инвеститори, включително и той самият, планират да се включат в увеличението. А решението набирането на капитал да стане на BEAM е свързано най-вече с модела на бизнеса - В2С2В, тъй като така компанията ще си осигури по-голяма публичност и по-голямо общество от съмишленици. "Това, че може да наберем стотици инвеститори, помага за изграждането на бранда. А когато имаме бранд, корпорациите също искат да се включат в нашата мрежа", обясни Петров.

Този път ще следва компанията и в Европа - изграждане на бранд и общество като база за прицелване в корпоративни клиенти. Според Петров "Бии смарт" може да помага на компаниите да изпълняват своите ESG стратегии (за екологично, социално и корпоративно управление), като особено голяма тежест има при постигането на екологичните и социалните цели.

Новости

Платформата на компанията сега позволява на клиента да контролира доставките през личния си профил, да кръсти пчелата майка на осиновения кошер, да влиза в контакт с пчеларя и да се запише за посещение при него. В момента тече актуализация на софтуера, така че клиентите да могат да виждат данните от кошерите си, а като следваща стъпка те ще могат и да инвестират в допълнителни иновации за избрания пчелар. Това може да са термокареми, системи за сигурност или допълнителни устройства за повишаване продуктивността и здравето на пчелите. "Клиентът ще може директно да участва в дигитализиране на пчеларството, като подкрепя реален човек и вижда реален смисъл", казва Петров.

Кризата на пазара на електронни компоненти е ограничила производството на устройства на "Бии смарт", но компанията вече е намерила решение. За това помага фактът, че устройствата са изградени от отделни модули, а екипът е гъвкав. "Прескачаме проблема с недостига или дългите срокове за доставка, като инвестираме много усилие в това да направим редизайн на даден модул според наличните на пазара компоненти", обяснява Петров. Така в рамките на три седмици "Бии смарт" може да произведе и сертифицира ново устройство със същите функции.

Все още няма коментари
Нов коментар